FANDOM

Tuleva jumala on vähemmän näkyvä jumalolento avaruuspelissä. Paten seuraajat halveksivat tätä olentoa ja hyökkäävät välittömästi kaikkien sitä palvovien kimppuun. Ainoita, joita fanaatikot inhoavat enemmän kuin Tulevaa jumalaa seuraajineen ovat kropot. Shamaanit ovat viitanneet tähän jumalaan, mikä mahdollisesti tarkoittaa heidän palvovan häntä, joka voi tarkoittaa kahden uskonnon olevan ristiriidassa.

Kuka tai mikä Tuleva jumala voisi olla? Muokkaa

  • Pelaaja, koska kaikkivoipa tarkoittaa jumalaa. Koska pelaaja voi saada kaikkivoivan arvonimen ansaitsemalla ansiomerkkipisteitä, pelaajasta voisi tulla väärä jumala. Jos pelaaja on itse fanaatikkovaltakunnasta, asiat olisivat kuitenkin hyvin ristiriidassa, mutta toisaalta pelaajan oma valtakunta kutsuu tätä aina kapteeniksi, ei ikinä arvonimellä kuten kaikkivoipa.
  • Teuvo, joka on tosin paljon todennäköisemmin Pate.
  • Gar' skuther Spore Creaturesista, koska hän on kyberneettinen, joka on mahdollisesti synti uskonkääröjen mukaan (jotka pitävät Kropoja hyvin pahoina). Gar Skutcher pystyy myös vaikuttamaan uhriensa ja liittolaistensa mieliin. Creatures julkaistiin vasta Sporen jälkeen, joka voisi olla myös viittaus (Tuleva jumala). Kuitenkaan Gar ei näy itse Sporessa.
  • Veruke, eli vain tekosyy valtakuntia vastaan sotimiselle. Fanaatikot voivat hyökätä valtakuntien kimppuun ja syyttää väärän jumalan palvomista. Tosin fanaatikkona pelaaja voi myös hyökkäillä muiden NPC-fanaatikkojen kimppuun. Fanaatikot inhoavat väärää jumalaa ääriuskovaisina kaikkein eniten.
  • Pelaajan valinta. Pelaaja voi mielessään muodostaa sen mikä tuleva jumala hänestä on.
  • Pate. Sanotaan, että Pate inhoaa Kropoja ja väärän jumalan palvojat joutuvat hyökkäyksen kohteeksi. Tällöin Paten palvojat joutuisivat hyökkäyksen kohteeksi. Kaikenlaisten otusten kimppuun hyökkäillään, jolloin kaikkien voisi luulla olevan Paten palvojia, joka selittäisi Kropojen epäluottamuksen kaikkia kohtaan. Shamaanit ovat maininneet tulevan jumalan monesti, joten heillä voi olla ristiriitoja fanaatikkojen kanssa. Shamaanivaltakuntia pidetään myös ystävällisinä valtakuntina. Valtakunnan ystävällisyys auttaa myös suhdetta Kropojen kanssa. Tämä teoria esittäisi, että Pate onkin väärä jumala. Jäisi tosin yksi kysymys: kuka on Pate?

Katso myös Muokkaa