FANDOM

Tämä artikkeli on valittu hyväksi sivuksi 14. helmikuuta 2010.

"Vastarinta on turhaa!"
~Kropo siteeraa Star Trekin Borgeja

Tämä sivu sisältää sekalaista triviaa Kropoista ja heidän imperiumistaan.

  • Otuspelissä ja heimopelissä toisinaan planeetalle laskeutuu alus, joka sieppaa sen kasveja ja otuksia. Joskus nämä alukset voivat olla Kropojen avaruusaluksia. Otuspelissä voi myös nähdä maahan pudonnen aluksen. Jos alus on Kropojen, sen ympärillä leijuu myrkyllisiä pinkkejä pilviä. Nämä eivät kuitenkaan vaikuta pelaajaan. Tästä voi päätellä myös, että Kropot ovat erittäin vanha valtakunta, jos niiden aluksia voi nähdä otuspelissä - kehittyminen otuspelistä avaruuspeliin vie satoja miljoonia vuosia.
  • Jos olet Kropojen liittolainen, voit turvallisesti mennä niiden kaupungin ylle ja kuulla tunnusmusiikin. Aluksi kuuluu vain staattisia ääniä, mutta pian nämä katoavat ja yksi Kropo alkaa laulaa kummallisella, ei robotille ominaisella äänellä. Tätä on verrattu Vogoneiden runouteen linnunradan käsikirjassa liftareille.
  • Kropot perustuvat luultavasti pitkälti Borgeihin Star Trekissä, sillä Kropojen (Grox) alkuperäinen nimi oli Grob, joka on Borg takaperin. Kropot voivat myös sanoa kuuluisan Borg-sitaatin: Vastarinta on turhaa.
  • On todennäköistä, että ensimmäinen nimi, jonka Maxis antoi Kropoille oli Grob. Yksi todiste on, että jos avaat Spore_game.package ("Data"-kansiossa) käyttämällä erityistä ohjelmaa ja menemällä kohtaan / # 02CB089D (jos tiedät missä merkit sijaitsevat) siellä on kaksi tiedostoa nimeltä "grobally.prop" ja "grobdefeat.prop" (huomaa sen kirjallisesta Grob, ei Grox eli Kropo). Tiedostot sisältävät tietoa Kropontorjuja- ja Pirunpolkka -ansiomerkeistä.
  • Kropo on yksi kahdesta epäsymmetrisestä otuksesta, jotka olivat valmispelissä. Toinen on Odokki.
  • Kropot voivat viitata ajatukseen, että ihminen on riippuvainen teknologiasta eikä ehkä enää selviytyisi ilman sitä. Kropot viittaavat myös ihmiskulttuuriin: jos liiton niiden kanssa rikkoo, niin he viittaavat mm. CD-levyihin, laavalamppuhin ja verkkapaitoihin.
  • Jos lopetat liiton Kropojen kanssa, he ottavat sen raskaasti ja sanovat että liitto oli hyödytön ja voisivat liittoutua milloin vain kenen vain kanssa.
  • Kropon PNG -kuvan voi viedä otuseditoriin kuten kaikkien muidenkin otusten. Mutta jos epäsymmetristä osaa (lukuunottamatta kättä tai jalkaa) klikkaa, se muuttuu heti symmetriseksi.(Siis jos et ode ladannut päivitystä 1.05, joka antaa epäsymmetrisyyden) Lisäksi Kropoa ei voi tallentaa hakkeroimatta.
  • Tieteen kirjat sanovat, että Kropot ovat koe joka ei ole vielä päättynyt. Tämän voisi tulkita, että Kropot tulevat vaikuttamaan enemmän tulevaisuudessa.
  • Kropot yleensä kertovat melko huonoja ja heidän persoonaansa korostavia vitsejä, kuten "Hyvää työtä! Olet kunniaksi kaltaisillesi hidasälyisille hiilipohjaisille olentomuodoille."
  • Jos Kropot julistavat sodan, heidän viestinsä päättyy joskus sanoihin "Tuhoa! Tuhoa!", joka on viittaus Dalekiin Doctor Who -sarjassa.
  • Jos hakkeroi, ja saa Kropot valtakunnakseen avaruuspelissä, valtakunnan tunnusväri on erilainen.
  • Jos pelaaja käyttää hologrammiluotainta ja katsoo Kropojen kansalaista, hän näkee sen olevan väriltään oranssihtava. Kropojen valtakunnan väri avaruudessa puolestaan on violetinpunainen. Jos pelaaja lataa Kropon ja pelaa sillä avaruuspelissä, tunnusväri on myös oranssihtava.
  • On mahdollista liittoutua Kropojen kanssa rikkomatta Galaktista lakia.
  • Kropoilla on uniikki silmä, jota ei löydä editoreista. Sitä on nimitetty "Söpöksi silmäksi" ja "Kroposilmäksi", mutta jos viet editorissa hiiren sen päälle ja painat I -näppäintä, sen nimeksi sanotaan "Kyyläyselin". Samantyylisiä silmiä on julkaistu Spore Ihkut ja Iljetykset -osasetissä.
  • Kun muokkaat Kropoa editorissa ja tutkit jotain kyberneettistä osaa I -näppäimellä, näet sen nimen. Niillä on kuitenkin samanlaiset tilastot ja samantyyliset nimet kuin muillakin osilla. Luettelo Kropon osista löytyy täältä.
  • Tosin kuin uskotaan, Kropon osat eivät ole peräisin siirtokunnan asustamosta vaan otuseditorista. Osat ovat salaisia, eikä niitä saa käyttöön hakkeroimatta.
  • Toisinaan Kropot ääntelehtivät kommunikaatioikkunassa (äänessä, ei tekstissä) "Arb zub zub worb". Nämä ovat tyypillisiä avaruusolioiden nimiä/kieltä populaarikulttuurissa.
  • Et voi käydä kauppaa Kropojen kanssa. Kaupankäynti -painike on aina harmaana riippumatta suhdepalkista. Tämä johtuu luultavasti siitä, että kukaan ei halua käydä kauppaa Kropojen kanssa eivätkä ne muiden kanssa vihamielisyytensä takia. Toinen selitys on se, että Kropojen teknologia on ylivertaista muihin verrattuna, eivätkä he välitä huonommasta teknologiasta tai eivät halua uskoa teknologiaansa muiden käsiin, sillä silloin hekin voisivat saavuttaa saman teknologisen tason ja käyttää sitä Kropoja vastaan ja jakaa teknologian kaikkien muiden valtakuntien kanssa. Ja koska lähestulkoon kaikki Galaksissa vihaavat Kropoja, heistä ei välttämättä olisi vastusta muille. Myös Voimakivissä mainitaan, että kun teknologian ero on kaventunut, meistä on Kropoille vastusta.
  • Jos käyttää tuutulaulua Kropoihin, kaikki lähietäisyydellä olevat lajit ryhtyvät sotaan käyttäjää vastaan, sillä he vihaavat Kropoja ja heistä ne pitäisi tuhota, mutta tuutulaulu parantaa suhdetta.
  • Joidenkin pelaajien mukaan Kropoista tuli vaikeampia vastuksia päivityksen 1.03 asentamisen jälkeen. Tästä ei ole varmaa tietoa.
  • Kropojen hallinnassa olevien tähtijärjestelmien määrä on 2 400. Takaperin tämä on 0 042 (42). Douglas Adamsin kirjoissa 42 todetaan vastaukseksi Elämään, Maailmankaikkeuteen ja Kaikkeen. Tämä voisi tarkoittaa, että Kropot ovat vastakohta Elämälle, Maailmankaikkeudelle ja Kaikelle.
  • Jos liittoudut Kropojen kanssa, se vaikuttaa suhteisiin kaikkien muiden valtakuntien kanssa -200. Tulee paljon saapuvia sodanjulistuksia.
  • Erään Maxisin luoman otuksen (Knuutti Graxilainen) englanninkielinen nimi on "Knot the Gwarx". Se lausutaan lähes samalla tavalla kuin "Not the Grox", eli "Ei Kropoja", näyttää pingviiniltä ja on lihansyöjä.
  • Joskus eri valtakunnat viittaavat kropoihin puhuessaan. Ekologivaltakunnan edustaja saattaa sanoa: "Niin kauan, kun et ole kone-elämän, me pidämme sinusta." Soturivaltakunnan edustajat taas voivat sanoa: "On vain yksi valtakunta, jota emme voi kukistaa, mutta et ole niitä". Myös kauppiasvaltakunnan edustajat voivat uhata, että "Kertovat sinusta Kropoille", jos hylkäät niiden tarjoaman tehtävän.
  • Joskus Kropojen voidaan kuulla huutavan pelaajalle heikoissa radiosingaaleissa, kun hän siirtyy Galaksin keskukseen.
  • Yhdessä ensimmäisessä tehtävässä pelaajan pitää matkustaa planeetalle, jossa se tapaa turvallisuusrobotteja. Saapuneessa viestissä mainitaan "Kropo999." Kropo999 on valtakunnan koodi hätäiseen itsepuolustukseen Kropojen hyökkäystä vastaan. Joskus, kun puhuu Kropoille, he voivat tuottaa äänen, joka kuulostaa olevan "nineninenine Grob" (Kropo999). 999 on myös ylösalaisin 666, joka on Pedon luku. Tämä heksadesimaalikoodi on pelin ainoa ihmispuheelta kuulostava dialogi lukuunottamaytta Teuvon puheita.
  • Kropot maksavat suurimman palkkion tehtävistään. Esimerkiksi tavallinen valtakunta antaisi tuhoamistehtävästä 75 000§, mutta Kropot maksavat siitä 150 000§. Tämä johtuu siitä, että harvoin löytyy ketään, joka suostuisi auttamaan heitä missään.
  • Kropojen mielestä kaikki orgaaniset otukset haisevat. Esim. Kun Kropoille suorittaa tehtävän, he voivat sanoa: ...Et edes haise yhtä pahalta, kuin muut hidasälyiset orgaaniset olennot...
  • Grox on myös Warhammer 40 000:n kannessa olevan lehmää muistuttavan otuksen nimi.
  • Kropojen vastine Spore Creaturesissa on Gar 'Skuther, tosin se on yksittäinen laji ja Kropot ovat valtakunta. Skutherilla on myös kyberneettisiä osia, mutta ne ovat yleensä saatavilla ilman hakkerointia.
  • Jos liittoudut Kropojen kanssa ja otat sitten vastaan arkkityypin vaihtotehtävän toiselta valtakunnalta, myös Kropoille ilmestyy sellainen tehtävävalikkoonsa. He kuitenkin hylkäävät ehdotuksen heti sanoen vain "***".
  • Voit käyttää joukkotuhoaseita hieman Galaksin keskusta lähemmillä Kropojen planeetoilla, sillä Kropot omistavat niin suuren alueen, että se ei pääse vaikuttamaan muihin valtakuntiin.
  • Jos onnistut ohittamaan Kropojen ulommat planeetat, sinun kannattaa tehdä siirtokuntia lähemmäksi Galaksin keskusta.
  • Kropot näyttävät viihtyvän säteilyssä, jota Galaksin keskus tuottaa, koska niillä on suurempia siirtokuntia sen läheisyydessä. Kropojen valtakunnan reunoilla jokaisessa tähtijärjestelmässä on usein vain yksi siirtokunta, joka tuottaa 24 rohtoa minuutissa. Lähempänä keskustaa lähes jokaisessa tähtijärjestelmässä on taas kaksi siirtokuntaa, jotka tuottavat yhteensä 72 rohtoa minuutissa. Ihan keskustan lähellä siirtokuntia on kolme joka planeetalla. Niissä on mahdollisimman paljon rakennuksia ja ne tuottavat 132 rohtoa minuutissa. Siirtokunnissa, joita ympäröi vesi on aina vain yksi tykki. Nämä planeetat ovat hajallaan ympäri valtakuntaa. Riippuvuus säteilystä luultavasti vain lisää Kropojen huonoa mainetta.
  • Jos olet vallannut Kropojen siirtokuntia taistelemalla, on mahdollisuus että jokin läheinen planeetta joutuu Kropojen valtaamaksi. Nämä ovat yleensä T1- planeettoja, joten hyökkäyksiä voi estää maankaltaistamalla ne T3 -luokkaan ja nopeuttamalla niiden kehitystä monoliitilla. Näistä monoliitilla luoduista valtakunnista saa hyviä tankkaus- ja korjauspisteitä ja liittolaisia sodassa Kropoja vastaan, mutta niillä on suuret mahdollisuudet tulla tuhotuksi Kropojen takia. Jos olet Kropojen liittolainen, ne voivat pyytää sinulta apua ollessaan hyökkäyksen kohteena. Muut valtakunnat pyytävät apua aina mutta Kropot hyvin harvoin, koska ne voivat estää monet hyökkäykset teknologiallaan ja niillä on niin suuri ego, että heidän asemansa voisi horjua jos kävisi ilmi, että he pyytelisivät apua tämän tästä. He pitävät myös itseään hyvin ylivoimaisina muihin verrattuna. Jos et auta Kropoja kun he pyytävät, suhde laskee melko paljon. Monet Kropojen kanssa sodassa olevat NPC -valtakunnatkin tuhoutuvat yleensä heti ellei niitä auta mukaanlukien ne, jotka luot monoliitilla sota-avuksi, vaikka auttaisitkin niitä.
  • Spore Galaksissa kuhisee -lisäosassa on mahdollista päästä fyysiseen kontaktiin Kropojen kanssa. Mutta nämä kropot eivät kuitenkaan ole "oikeita" kropoja. Niillä ei ole samanlaisia implantteja tai silmiä.
  • Tuhoisa tauti -seikkailussa olevat Kropojen alukset muistuttavat Maailmojen Sota -elokuvan Tripodeja.
  • Maxis on luonut rakennuksen nimeltä Kropotalo. Se ei kuitenkaan ole Kropojen rakennus ja näyttää melko mukavalta. Se ei muistuta koneellisia Kropojen rakennuksia.
  • Jos Kropojen siirtokunta antautuu (mikä on harvinaista), saapuvassa viestissä lukee: "Kropot antautuvat. Logiikkavirhe."
  • Maxis on luonut Kropoista hyvin ristiriitaisia, sillä ilman kyborgiosia, ne ovat aika söpöjä ja hellyyttäviä.
  • Jos Kropot ovat ihmisten luomus ne ovat viitaus cyloneihin taisteluplaneetta galacticasta jossa ihmiset loivat cylonit mutta ne nousivat kapinaan.
Kropot
Kropot · Taksonominen luokittelu · Kropojen kulkuneuvot · Kropojen rakennukset · Kropojen historia · Triviaa Kropoista · Kropon osat · Kropojen avaruusalus · Kropovaltakunta · Kropojen tunnusmusiikki
Expanded Travel Radius · Galaksin keskus · Pirunpolkka · Kropontorjuja

Liittyvä sisältö: Tuhoisa tauti · Infestation - Dronox Invasion · Pootox · Pootoxikomentaja · Ötökkäri · Punkki · Talsija · Ilmatalsija · Infektiokapseli

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki