Saatoit myös etsiä artikkelia Galaksissa kuhisee -lisäosan seikkailuista.
Vanha tehtäväikkuna

Tehtäväruudun vanhempi versio.

Avaruuspeli on pääasiassa suuri hiekkalaatikko, jossa voi tehdä mitä vain. Tehtäviä voi suorittaa saadakseen Spore-Taalereita. On kaksi tehtävätyyppiä: Tarinatehtävät ja hiekkalaatikkotehtävät.

Tarinatehtävät Muokkaa

Sw pallo

Valopallo, jonka läpi pyydetään lentämään avaruuspelin esimmäisessä tehtävässä

Sporessa on joitakin "tarinatehtäviä". Ne ovat pakollisia kaikille. Huomaa, että tehtävien nimet ovat fiktiivisiä eivätkä esiinny peleissä.

Tehtävä 1: Opettele ohjaamaan alustasi

Tämän tehtävän voi jättää suorittamatta, mutta jos pelaa avaruuspeliä ensimmäistä kertaa, se kannattaa pelata. Kapteenin ansiomerkin saa, vaikka tehtävän jättäisikin suorittamatta. Tehtävä on oikeastaan vain avaruuspelin harjoitus ja todella helppo suorittaa.

  • Lennä seitsämän kaupunkien yllä olevan valopallon läpi. Pallojen järjestyksellä ei ole väliä.
  • Sieppaa haluttu otus ja vie se varovasti kaupunkiisi.
  • Tapa 5 sairasta otusta.

Tehtävä 2: Pois aurinkokunnasta

Kapteenin ansiomerkin ansaitsemisen jälkeen pelaajan pitää ostaa Poimumoottori ja poistua planeetalta (mutta ei tähtijärjestelmästä). Pelaajan pitää lentää läheiselle planeetalle (T1, ei otuksia, ei rohtoa) ja etsiä sieltä merkkejä vieraista elämänmuodoista.

  • Etsi pudonnut avaruusalus ja luotaa se. Alukseesi siirtyy Pieniä protoniohjuksia ja Poimumoottori 1, jonka kantama on 3 parserkkia.
  • Poistu aurinkokunnasta ja lennä ainoalle planeetalle, jolle pääsee (katso Raunioplaneetta).
  • Luotaa kaupungin rauniot, voita turvallisuusrobotit ja palaa kotimaailmaasi.

Tehtävä 3: Kolonisaatio

  • Tehtäväpalkista voi valita itse seuraavan tehtävän, joka on T0-planeetan asuttaminen. Tätä varten saa ilmaisen Siirtokuntapaketin.
  • Lennä planeetalle ja aseta Siirtokuntapaketti paikalleen. (Jos sen asettaa jollekin muulle planeetalle, se hyväksytään.) Planeetta alkaa tuottaa rohtoa.

Tehtävä 4: Ei yksin

  • Avaruusalukseen asetetaan SETI, jonka avulla voi ottaa yhteyttä muihin valtakuntiin. Tähden luota tulevat siniset singaalit kertovat, että tähtijärjestelmässä on älykästä elämää. Etsi sellainen tähtijärjestelmä, zoomaa siihen ja tee ensikohtakti avaruusolentoihin.

Tästä eteenpäin tehtävät saa valita itse. Saatavilla on seuraavanlaiset tehtävät:

  • Perusta kauppareitti: Etsi ystävällinen (sininen naama) valtakunta ja ehdota niille kauppareitin perustamista, mieluiten valtakunnan kotimaailman kanssa. Jos lähellä ei ole ystävällisiä valtakuntia, ensin pitää saada valtakunta ystävälliseksi esimerkiksi suorittamalla sille tehtäviä.
  • Tee liitto: Etsi todella ystävällinen (vihreä naama) valtakunta ja ehdota niille liittoa.
  • Väritä planeetta: Sinulle annetaan kolme planeetan värityslaitetta (Punainen taivas, Viininpunainen maan väri ja Sininen meri). Käytä näitä kaikkia planeettaan ja palaa kotimaailmaasi.
  • Etsi harvinaisuus: Etsi harvinaisuus ja vie se kotimaailmaasi. Myöhemmin voit myydä harvinaisuuden toiselle valtakunnalle.
  • Parantele siirtokuntaasi - Sinulle annetaan Ilmakehägeneraattori, 10 pientä, keskikokoista ja suurta kasvia, 20 kasvinsyöjää ja 10 kaikkiruokaista/lihansyöjää. Mene aikaisemmassa tehtävässä perustetun siirtokunnan luo ja aseta Ilmakehägeneraattori maahan. Myöhemmin, aseta yksi pieni, suuri ja keskikokoinen kasvi planeetalle. Lopulta laske alas 2 kasvinsyöjää ja yksi kaikkiruokainen tai lihansyöjä. Tämä tehtävä kannattaa tehdä mahdollisimman nopeasti, sillä etenkin avaruuspelin alussa tarvitsee rahaa ja vain maankaltaistettu planeetta voi tuottaa rohtoa.
  • Julista sota - Tätä tehtävää ei voi suorittaa ennen kuin löytää valtakunnan, joka on vähintään vihollinen (oranssi naama). Tehtävänä on kaapata yksi tämän valtakunnan planeetoista. Tämä johtaa tietysti sotaan, joten kannattaa olla varuillaan. Esimerkiksi Pulssitykki ja Laser ovat hyviä ja halpoja aseita tähän tehtävään. Fanaatikot ja tieteilijät voivat käyttää myös Uskon valoa tai Gravitaatioaaltoa, mutta kumpikin niistä rikkoo Galaktista lakia, ja tuloksena on paljon vihollisia. Jos odottaa liian kauan ennen tehtävän aloittamista, kaikki SETIn kantaman päässä olevat valtakunnat voivat olla jo liittolaisia, milloin tehtävää ei voi suorittaa.

Kun pelaaja hankkii lisää ylennyksiä, avautuvat seuraavat erikoistehtävät:

  • Kontrolloi kolmea tähtijärjestelmää: Tämä on helppoa, sillä pelaajalla on jo ainakin kaksi (kotimaailma ja siirtokunta tehtävästä kolme). Osta vain toinen Siirtokuntapaketti ja aseta se jollekin planeetalle (mieluiten T2 tai T3) ja palaa kotimaailmaasi.
  • Kontrolloi seitsemää tähtijärjestelmää: Tässä tehtävässä idea on sama kuin edellisessäkin, vaikka siinä Siirtokuntapaketteihin kuluu ainakin 300,000 Spore-taaleria (ellei aloita sotaa ja kaappaa siirtokuntia, mikä on vaikeampaa mutta sen avulla voi hankkia arvokkaampia planeettoja).
  • Ota yhteys Kropoihin: Kahdeksannennen mestarimerkin hankkimisen jälkeen pelaaja saa tehtävän, jossa pitää lähestyä Galaksin keskusta ja ottaa yhteys Kropoihin. Laita Automaattinen mörssäri pois päältä äläkä ota mukaan liittolaisia. Jos tuhoat Kropojen omaisuutta, he julistavat luultavasti sodan ja Kropot on lähes mahdoton voittaa koska niiden valtakunta on niin suuri (katso Kropontorjuja).

Hiekkalaatikkotehtävät Muokkaa

Näitä tehtäviä saa kysyessä valtakunnilta. Palkinnoksi saa rahaa ja suhde valtakuntaan paranee.

  • Sieppaa kasvi planeetalta X.
  • Sieppaa ei-sivistynyt otus planeetalta X.
  • Sieppaa sivistynyt otus planeetalta X.
  • Sieppaa yksi kappale jokaista kasvia ei-sivistynyttä otusta planeetalta X (joka on usein T1 -luokkaa).
  • Skannaa kaikki planeetan X lajit ja sieppaa joku sen jälkeen.
  • Etsi tietynlainen harvinaisuus planeetalta X. Tätä harvinaisuutta ei voi myydä, ja se voi olla hyvin erikoinen kuten kruunu tai puutarhatonttu.
    • Tehtävästä on myös versio, missä pitää etsiä 3 esinettä 3 eri planeetalta.
  • Valloita planeetta X. (Tämä johtaa aina sotaan kohdevaltakunnan kanssa).
  • Tuhoa 5 merkittyä planeetan X ei-sivistynyttä otusta.
  • Tuhoa 5 merkittyä planeetan X sivistynyttä otusta (Voit käyttää mielentyhjentimiä rauhoittaaksesi muut kansalaiset).
  • Hanki tietynlaista rohtoa planeetalta X.
  • Maankaltaista planeetta X ja täytä sen koko ekosysteemi.
  • Tuhoa kaikki planeetan X tykit.
  • Tuhoa planeetan X Kropot.

Seikkailut Muokkaa

Pelaaja voi joskus saada tehtäväkseen seikkailun, mikäli Spore Galaksissa kuhisee on asennettu. Nämä tehtävät tehdään planeetan päällä ja ne voivat olla erittäin vaihtelevia.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki