FANDOM

Issia järjestelmä

Tähti, jota kiertää neljä planeettaa

Tähti on kirkas plasmapallo. Sporessa on satoja tuhansia vierailtavia tähtijärjestelmiä (et voisi ikinä käydä kaikissa). Jokaista tähteä kiertää aina ainakin yksi planeetta, ellei niitä ole tuhottu. Tähtiä on kolmea eri tyyppiä, mutta se vaikuttaa planeettoihin vain rohtotyypiltä ja kiertoetäisyydeltä. Aurinko on löydettävissä Spore-Galaksista. Tähtiä on joillain alueilla vain harvassa ja joillain alueilla erittäin tiheässä (kuten lähellä Galaksin keskusta), mikä yleistää kaksoistähtiä. Jotkut galaksin alueet ovat suuria harvinaisten sinisten jättiläisten joukkoja, jotkut taas vain harvaa punaisten kääpiöiden aluetta. Esitähden kaasukiekko voi mahdollisesti muuttua uudeksi tähdeksi ja sininen jättiläinen mahdollisesti supernovaksi.

Tähtityypit Muokkaa

Liittyvät kohteet Muokkaa

  • Supernova - Todella harvinainen tapahtuma galaksissa, tosin siinä ei tuhoudu oikeasti tähtiä vaan se on vain efekti.
  • Tähtisumu - Vain efekti, ja katoaa nopeasti jos sen luokse menee.
  • Esitähden kaasukiekko - Syntymässä oleva nuori tähti. Jotkut pelaajat väittävät, että niistä muodostuu lopulta tavallisia tähtiä.

Triviaa Muokkaa

  • Tähdet eivät koskaan ole 1 parserkkia lähempänä toisiaan.
  • Tähtijoukot ovat taloudellisesti hyviä paikkoja asutukseen, sillä niissä on monia planeettoja lähekkäin, todennäköisyys löytää harvinaista rohtoa on suuri ja rohtoa kerätessä tarvitsee kulkea vain lyhyitä matkoja.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki