FANDOM

Kamera Tämä artikkeli on kuvaton.
Voit auttaa lisäämällä siihen ainakin yhden tai kaksi kuvaa!

Superase on ase, joka voi aiheuttaa todella suurta tuhoa ja laajaa vaikutusta. Ne keksitään sivilisaatiopelin lopussa ja vaikuttavat yhä avaruuspelissä.

Sivilisaatiopeli Muokkaa

Sivilisaatiopelissä superaseen saa käyttöönsä, kun omistaa 6 kaupunkia. Sen avulla voi vallata/tuhota kaikki kaupungit hetkessä.

Avaruuspeli Muokkaa

Näitä superaseita kannattaa käyttää todella varovaisesti. Ne rikkovat Galaktista lakia.

Planeetanmurska Muokkaa

Vuonna 2005 GDC Presentionissa Will Wright esitti, että Sporessa voisi tuhota kokonaisia planeettoja muuttaen niitä asteroidivyöhykkeiksi. Kun saa valloittaja 5 tai siirtokuntalainen 5 -ansiomerkin, saa käyttöönsä todella kalliin planeetanmurska -aseen, jolla voi tuhota planeettoja (1 ammus = 1 planeetta). Se ei kuitenkaan muuta niitä asteroidivyöhykkeiksi vaan hävittää kokonaan.

Gravitaatioaalto Muokkaa

Tieteilijät saavat gravitaatioaallon heti avaruuspelin alussa. Tällä aseella voi tuhota kaikki planeetan kaupungit vahingoittamatta kuitenkaan otuksia, kasveja tai planeetan T-luokkaa.

Uskon valo Muokkaa

Fanaatikot saavat uskon valon heti avaruuspelin alussa. Tällä aseella voi vallata kaikki kaupungit tuhoamatta mitään.

BetterSpore Muokkaa

Xionic Omega Device Muokkaa

BetterSporen mukana tulee superase Xionic Omega Device. Se muuttaa planeetan T0-Planeetaksi ja ampuu pommeja kaikkiin kaupunkeihin. Siksi se tehoaa myös Kropoihin.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki