FANDOM

Sulaplaneetat ovat eräänlainen planeettatyyppi Spore-Galaksissa. Ne ovat hyvin samankaltaisia kuin vesiplaneetat, mutta eroavat toisistaan niiden T-pisteiltä. Niitä on luonnollisesti koko galaksissa, mutta niitä voi luoda keinotekoisesti lämmittämällä jääplaneettaa hieman, että jää alkaa sulaa. Näillä planeetoilla on yleensä matalat valtameret ja harmaata jäätä. Niillä voi myös olla sinertäviä mantereita. Sulaplaneetoilla on kaksi vaaraa: jääpurkaukset ja sähkömyrskyt. Sulaplaneetoilla on liian heikko ilmakehä ylläpitämään elämää, tosin kuin tiheän ilmakehän omaavilla vesiplaneetoilla. Sulaplaneettojen kiertoradat ovat usein sinisiä, mutta hyvin harvoin niillä voi olla myös vihreitä kiertoratoja. Maankaltaistamisessa ne muuttuvat joko jääplaneetoiksi tai vesiplaneetoiksi.

Vaarat Muokkaa

Jääpurkaus.jpg

Jääpurkaus.

Vaara Minimivahinko Kohtalainen vahinko Maksimivahinko
Sähkömyrskyt X O O
Jääpurkaukset X O X

Sähkömyrskyt Muokkaa

Sähkömyrskyt ovat planeetan yllä leijuvia sähköisiä pilviä. Jos niihin menee, alus vahingoittuu.

JääpurkauksetMuokkaa

Jääpurkaukset ovat geysireita, jotka kirjaimellisesti ampuvat jäätä pinnan alla. Liian lähelle menneet alukset vahingoittuvat. Jääpurkaukset ovat hyvin arvaamattomia, sillä niitä purkautuu hetkessä satunnaisissa paikoissa ympäri planeettaa.

Planeettatyypit
Kuolleet: T0-Planeetta  · Jääplaneetta  · Laavaplaneetta  · Kiviplaneetta  · Vesiplaneetta  · Tuuliplaneetta  · Hiekkaplaneetta  · Kuumavesiplaneetta  · Sulaplaneetta

Asutettavat: T1-Planeetta  · T2-Planeetta  · T3-Planeetta  · Kotiplaneetta

Muut: Kuutioplaneetta  · Ihanneplaneetta  · Kraatteriplaneetta  · Raunioplaneetta  · Tallennusplaneetta  · Epäluonnollinen planeetta  · Tuhottu planeetta  · Kaasuplaneetta

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki