FANDOM

Suhdenaamat ovat erivärisiä suhdepisteitä kuvaavia naamoja. On viisi naamaa ja kolme "erikoisnaamaa".

Perusnaamat Muokkaa

Punainen naama (Raivostunut) Muokkaa

Raivostunut

Kun otus, heimo, kansakunta tai valtakunta on tässä suhteessa otukseesi, heimoosi, kansakuntaasi tai valtakuntaaksi, se raivostuu ja aloittaa sodan. He voivat hyökätä kimppuusi ennen kuin heidät lahjoo tai tulee rauhansopimus. Kansa- ja valtakunnat hyökkäilevät myös kulkuneuvojesi tai avaruusaluksesi kimppuun. Avaruuspelissä tämä johtaa sotaan. Otuspelissä pelaaja voi löytää mistä vain kolme pesätöntä ja raivostunutta otusta, joilla kaikilla on 15 HP, alfaotuksella maksimissaan 19 HP.

Oranssi naama (Vihollinen) Muokkaa

Vihollinen

Kun otus, heimo, kansakunta tai valtakunta on tässä suhteessa otukseesi, heimoosi, kansakuntaasi tai valtakuntaaksi, se ei pidä siitä. Ne voivat joskus hyökätä kimppuusi kun lähestyt niitä, ja heimopelissä voi silloin tällöin varastaa ruokaa. Kansa- tai valtakunta vaatii sinulta rahaa ja saattaa tehdä pieniä hyökkäyksiä. Jos avaruusaluksesi lentää vihollisvaltakunnan yli, valtakunta tulittaa sitä.

Keltainen naama (Neutraali) Muokkaa

Neutraali

Kun otus, heimo, kansakunta tai valtakunta on tässä suhteessa otukseesi, heimoosi, kansakuntaasi tai valtakuntaaksi, se on neutraali. Yleensä tämä suhde on kaikilla oletuksena, joskus myös oranssi tai sininen naama. Neutraalit eivät välitä pelaajasta ja pelaaja voi kulkea niiden alueiden läpi, mutta ne eivät suostu liittoon tai kauppareittiin. Ne eivät lähetä pelaajalle myöskään lahjoja. Lataus- ja korjausmaksut ovat normaalit.

Sininen naama (Ystävä) Muokkaa

Ystävä

Kun otus, heimo, kansakunta tai valtakunta on tässä suhteessa otukseesi, heimoosi, kansakuntaasi tai valtakuntaaksi, se on ystävällinen ja antaa pelaajan kulkea alueidensa läpi. Ne eivät hyökkää kimppuusi, alentavat hintojaan lataamisessa tai korjaamisessa ja suostuvat kauppareitin perustamiseen. Myös kaupankäynnistä tulee helpompaa ja halvempaa.

Vihreä naama (Liittoutunut) Muokkaa

Liittoutunut

Kun otus, heimo, kansakunta tai valtakunta on tässä suhteessa otukseesi, heimoosi, kansakuntaasi tai valtakuntaaksi, se alkaa pitää sinua ystävänä, antaa lahjoja, auttaa taisteluissa, liittyy laumaasi tai voi jopa ehdottaa täyttä liittoa lajillesi, ja suostuu jos sinä ehdotat niille. Tämän naaman saadakseen otuksen pitää käyttää sosiaalisia osia vaikutuksen tekemiseen. Heimon pitää antaa lahjoja tai musisoida. Kansakunnan pitää taistella yhteisiä vihollisia vastaan ja antaa lahjoja/kehuja ja valtakunnan pitää antaa lahjoja, tehdä tehtäviä, käyttää Onnellisuussädettä, tehdä Suurlähetystön tai muuta, joka mainitaan Suhdepisteet -sivulla.

Erikoisnaamat Muokkaa

Keltainen naama (Utelias) Muokkaa

Kun otuksella on tämä suhde otukseesi, se haluaisi toimia ja ystävystyä otuksen kanssa, mikä on yleensä ensiaskel liittoutumiseen. Se kehittyy yleensä neutraaliin naamaan. Jos otuksesi kulkee tälläisen lajin ohi, otukset tarkkailevat sinua uteliaana kääntäen päitään.

Oranssi naama (Säikähtänyt) Muokkaa

Kun otuksesi hyökkää toisen lajin pesään, pesässä asuvat lajit säikähtävät ja lähtevät pakoon. Otukset pysyvät säikähtäneinä kunnes niiden poikanen tapetaan. Raivostuneet otukset eivät säikähdä, ja vihollisotukset säikähtävät vain jos niiden alfaotus kuolee.

Vaaleanpunainen naama (Rakastunut) Muokkaa

Omassa pesässä on aina yksi rakastunus otus, joka seuraa pelaajaa ja jonka ympärillä leijuu sydämiä. Tämän otuksen kanssa voi tehdä poikasia. Nämä otukset jatkavat tätä jopa kun pesään hyökätään, mutta voivat puolustaa pesää. Ne voivat olla jopa ärsyttäviä liiallisen seuraamisen takia. Jos otuksella on sammakon suu, se esittää pelaajalla korkea-äänistä "laulua".

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki