FANDOM

Kansi
Kehittäjä Foundation 9
Julkaisija Eletronic Arts
Ideoija Will Wright
Julkaisupäivä(t) 4. syyskuuta 2008
Tyylilaji Simulaatio, RPG
Mode Yksinpeli, moninpeli
Arvostelu ESRB: E (Everyone)
Käyttöjärjestelmät Nintendo DS

Spore Creatures on Sporesta erillinen Foundation 9:n kehittämä Nindendo DS -peli, jossa pelaaja kontrolloi ja kehittää otustaan.

Spore etu.jpg
Spore-pelit, lisäosat ja tuotteet

SporeSpore Ihkut & IljetyksetSpore Galaksissa kuhiseeSpore OtuseditoriSpore Origins
Spore HeroSpore Creature keeperSpore Hero ArenaSpore CreaturesPäivitykset
SporepediaSpore-UniversumiSpore -oheistuotteetGalactic EditionDarkSporeSpore 2D Creature Creator

Pelaaminen Muokkaa

Pelissä keskitytään PC-Sporen yhteen pelivaiheeseen: Otuspeliin. Pelissä otukset ovat 2D -mallia, mutta ympäristö on täysin kolmiulotteinen.

Creaturesin peli on tarinamainen ja sen päähenkilö on Oogie. Pelin alussa paha avaruusaluksen kapteeni Gar Skutcher sieppaa toisen Oogien, ja oman hahmon on selviydyttävä mystisillä saarilla 30 tasossa. Pelin voi pelata monta kertaa läpi. Pelaaja rakentaa olentoaan ruumiista ja sen osista. Alussa olento on rakennettava 20 pisteen turvin. Pisteillä voi ostaa uusia osia.

Pelissä täytyy selviytyä, etsiä ruokaa ja suorittaa minipelejä. Ystävystyminen suoritetaan tanssimalla. Suurin osa pelin ajasta kuluu tavaroiden etsimiseen, joita hankkimalla voi saada merkkejä (60). Pelissä suoritetaan myös tehtäviä. Vapautettavia olennon osia on 280 ja niitä voi saada ystävystymällä uusien olentojen kanssa. Joistakin osista saa erikoiskykyjä kuten liekkihengityksen.

Pelissä on myös taisteluita, joissa kaksi olentoa ottaa yhteen.

Moninpeli Muokkaa

Peliin on mahdollisuus tallentaa 30 eri luomusta mukaanlukien moninpelien tallennukset. Pelaajat voivat olla vuorovaikutuksessa toisiinsa Nintendo Wi-Fi -yhteyden avulla.

Triviaa Muokkaa

  • Tosin kuin PC-Sporessa, pelaaja määrittelee otuksen äänen sen suun sijaan.
  • Pelissä on bugi: otusten osat voivat alkaa kadota, mikäli niitä on paljon samassa paikassa (varsinkin, jos lähellä on pesä!)

Katso myösMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki