FANDOM

Kyllä-ääni

      Saatoit myös etsiä artikkelia tavallisesta galaksista.
Galaksi

Galaksinäkymä.

Galaksi2

Galaksi sellaisena, kuin se näkyy Spore Creaturesissa.

Spore-galaksi, toiselta nimeltään Linnunrata tai yksinkertaisesti Galaksi, on spiraaligalaksi, joka on pelien Spore ja Spore Otuseditori tapahtumapaikka. Siellä on monia miljardeja tähtiä, kuten oikeissakin galakseissa. Kuitenkaan läheskään niillä kaikilla ei voida vierailla pelissä. Muilla tähdillä voi vierailla vain avaruusvaiheessa, kunhan on asentanut poimumoottorin. Poimumoottori on laite, joka mahdollistaa hypyt tähdeltä toiselle.

Koko galaksi voidaan nähdä galaksiruudulta, jossa voi zoomata aina vain suurempaan näkymään. Kun galaksissa suorittaa tehtäviä saa ansiomerkkejä.

Kaikki planeetat, joilla kapteeni on vieraillut, ovat nähtävissä Sporepediassa, kaikkien tiedossa olevien lajien, imperiumien ja planeettojen tietokannassa. Lisäksi sieltä näkee kaksoistähdet, mustat aukot, esitähden kaasukiekot ja muut galaktiset muodostelmat.

Spore etu
Spore-pelit, lisäosat ja tuotteet

SporeSpore Ihkut & IljetyksetSpore Galaksissa kuhiseeSpore OtuseditoriSpore Origins
Spore HeroSpore Creature keeperSpore Hero ArenaSpore CreaturesPäivitykset
SporepediaSpore-UniversumiSpore -oheistuotteetGalactic EditionDarkSporeSpore 2D Creature Creator

Hallitus Muokkaa

Galaksi3

Tähtiä.

Vaikka Galaksi ei ole liittovaltio, se lienee silti tasavalta, jonka jäseniä ovat kaikki avaruusmatkailuun kykenevät lajit (Kropot voivat olla poikkeuksia, tai mahdollisesti johtajia. Johtajateoriaa tosin kritisoidaan siksi, että Kropot tuskin pitäisivät omien lakiensa rikkomisesta.). Ainut tunnettu yhteinen laki on Galaktinen laki. Jokaisella valtakunnalla on mahdollisuus päättää omat lakinsa ja toimia niiden mukaan. Silti sodat ovat mahdollisia.

Planeetat, kuut ja komeetat Muokkaa

Planet

Planeetta.

Hieno näkymä

Poikkeuksellisen hieno näkymä aurinkokunnasta planeetalta katsottuna.

Galaksin miljardeista tähtijärjestelmistä vain noin 100,000 on vierailtavia. Monet vierailtavista planeetoista ovat asutettuja, tai ainakin niillä on elämää, mutta on myös asumattomia karuja planeettoja.

Joitakin planeettoja kiertävät kuut. Pelaajan kotiplaneettaa kiertää aina yksi kuu. Useimmiten kuut kiertävät kaasujättiläisiä. Tähtijärjestelmissä voi myös nähdä komeettoja ja asteroidivyöhykkeitä.

Tähtijärjestelmät Muokkaa

Tähtijärjestelmä koostuu tähdestä ja kaikesta sitä kiertävästä, kuten planeetoista ja kuista. Sporessa planeetat kiertävät tähteä lähempänä kuin oikeassa elämässä, että peli näyttäisi selkeämmältä. Myöskin mittasuhteiden eroja on pienennetty huomattavasti.

Kun avaruusalus jättää planeetan ja sitten tähtijärjestelmän, näkyvissä on suuri avaruuden tila, mutta pelaaja ei kuitenkaan ole siellä yksin. Jos käyttää avaruusaluksen SETI -työkalua, pelaaja löytää useita muita lajeja läheisistä tähtijärjestelmistä. Näiden lajien kanssa voi kommunikoida, jos ne ovat kehittyneet avaruustasolle.

Easter Eggejä eli piilotettuja yllätyksiä Muokkaa

Spore Creatures Muokkaa

  • Kun pyörittää galaksia hyvin kovaa, näkee Will Wrightin pään.

Spore Muokkaa

  • Kun pyörittää galaksia hyvin kovaa, näkyy välähdys, ja keskustasta sinkoilee pelin luoneiden henkilöiden kuvia. Jos vielä tämän aikana painat CTRL + VAIHTO, kaikki kuvat tulevat esiin.
  • Pelaaja voi löytää Auringon ja jopa Maan avaruusvaiheessa.
  • Tultaessa Galaksin keskukseen, madonreiän sivuilla voi nähdä monivärisiä laamoja. Laamoja on käytetty useissa Maxisin peleissä aina SimCitystä alkaen.
  • Teuvo on sama UFO kuin SimCity 2000:n ufot (katso tämä kuva)
  • Kun katsoo tyytyväisyyslisää läheltä, näkee sanan IPPETAD. Tämä on ilmiselvä viittaus Family Guyssa esiintyneeseen laitteeseen nimeltä Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacle Advertising Droids (IPPETAD).
  • Heimo- sivilisaatio- ja avaruusvaiheissa kansalaisten puhekuplissa voi nähdä esim. Will Wrightin pään tai The Simsin logon (kristalli).
  • Kun tekee kauppaa kauppiasvaltakunnan kanssa, taustalla voi kuulla tunnarin MULEsta.
  • Kun editorissa kirjoittaa $ -symbolin, se näkyy spore-taalerin symbolina.

Triviaa Muokkaa

  • Spore Heron ja Spore Hero Arenan tapahtumat tapahtuvat eri galaksissa.
  • Spore-Galaksi on niin suuri, että pelaajan on käytettävä satoja, ellei tuhansia tunteja asuttaakseen koko galaksia.
  • Muita galakseja näkyy peliruudulla, mutta niissä ei voi vierailla. Galaksit näkyvät taivaalla myös kaikissa pelivaiheissa solupeliä lukuunottamatta, kuten myös seikkailuissa. Ne näkyvät myös päävalikossa.
  • Spore-Galaksin pitäisi olla sauvaspiraaligalaksi, koska Aurinkokuntamme on siinä. Oikea Linnunrata nimittäin on sauvaspiraaligalaksi. Oikealta luokittelultaaan Spore-Galaksi on kuitenkin kierteisgalaksi.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki