FANDOM

Sotilasvallankaappaus on tapa vallata kaupunkeja sivilisaatiopelissä sekä tähtijärjestelmiä avaruuspelissä. Sotilasvallankaappauksen voi aloittaa hyökkäämällä johonkin kaupunkiin tai tähtijärjestelmään.

Sivilisaatiopeli Muokkaa

Kaupunkien valtaaminen: Ensin pelaajalla pitää olla sotilaallinen kaupunki tai sotilaskulkuneuvoja. Sitten ne pitää lähettää vihollisen kaupunkiin. Sotilaskulkuneuvot alkavat ampua kaupunkia tuhoten rakennuksia ja valtaavat sen. Pitää muistaa, että sitä nopeammin valtaaminen tapahtuu, mitä enemmän kulkuneuvoja taisteluun osallistuu. Kun sotilasvallankaappauspalkki on täysi, kaupunki antautuu ja siirtyy pelaajan kansakunnalle. Jos pelaajalla on kaikki kaupungit yhtä lukuunottamatta ja hän hyökkää siihen, kaupunki voi antautua jo ennen palkin täyttymistä.

Rohtoesiintymien valtaaminen: Jos pelaaja hyökkää rohtoesiintymän kimppuun, sotilaskulkuneuvot ampuvat sitä, kunnes se tuhoutuu. Sitten kulkuneuvosta tulee esiin rohdonhankkimislaitteet, ja esiintymä on vallattu.

Avaruuspeli Muokkaa

Vaikka se onkin paljon helpompaa yksi kerrallaan, pelaaja voi hyökätä samanaikaisesti loputtomiin tähtijärjestelmiin. Galaksiruudulla hyökkäys merkitään X:llä tähtijärjestelmän yllä. X on hyökkäävän valtakunnan värinen. Kun tähtijärjestelmä on vallattu, X jää joksikin aikaa ruudulle mutta muuttuu harmaaksi.

Kun hyökkäys aloitetaan, ruudun yläreunaan ilmestyy sotilasvallankaappauspalkki alkaen 0 prosentista. Tähtijärjestelmä siirtyy pelaajan omistukseen kun palkki saavuttaa 100%. Kun tämä tapahtuu, pelaaja ei saa viestiä vaan hänen pitää painaa "Valtaa tähtijärjestelmä" -painiketta ruudun yläreunassa. Sitten vihollisvaltakunta ilmoittaa antautumisestaan. Jos antautumisen hyväksyy, tähtijärjestelmä siirtyy pelaajalle. Jos taas ei, niin pelaajan pitää tuhota kaupungit kokonaan. Silloin tosin vihollinen voi vielä voittaa tähtijärjestelmän itselleen.

Suhdepisteet Muokkaa

Avaruuspelissä tähtijärjestelmän valtaamisesta saa -100 suhdepistettä kyseiseen valtakuntaan. Määrä kuitenkin alkaa laskea hiljalleen, ja katoaa kokonaan mikäli syntyy rauha.

Ansiomerkit Muokkaa

  • Henkivartija - Saadaan valtakuntien puolustamisesta vihollisilta.
  • Sodanlietsoja - Saadaan sotien julistamisesta.
  • Valloittaja - Saadaan tähtijärjestelmien valtaamisesta tai tuhoamisesta.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki