FANDOM

Rohtorohmu

Rohtopurkaus on yksi Sporen maamerkeistä. Rohtopurkauksia on jokaisella planeetalla paitsi pelaajan aurinkokunnassa ja sitä lähellä olevalla aurinkokunnalla olevalla autioplaneetalla ja kaasuplaneetoilla.

Otuspeli Muokkaa

Rohtosuihku

Otus rohtopurkauksen edessä.

Otuspelissä otukset lentävät ilmaan, jos menevät rohtopurkauksen päälle.

Sivilisaatiopeli Muokkaa

Maa- ja vesikulkuneuvot voivat vallata rohtopurkauksia omalle kansakunnalleen. Tuloksena on Spore-taalereita. Myös muut kansakunnat voivat tehdä näin. Rohtopurkauksia on sekä maassa että vedessä. Jos kansakunta tuhoutuu, sen omistamista rohtopurkauksista tulee neutraaleja, jolloin mikä vaan muu kansakunta voi vallata ne.

Avaruuspeli Muokkaa

Rohtokauppa on avaruuspelin tärkein tulonlähde. Avaruuspelissä rohtoa esiintyy punaisena, keltaisena, sinisenä, vihreänä, vaaleanpunaisena, violettina, ja joskus häiriöiden takia valkoisena. Rohtoa voi myydä toisille valtakunnille yksittäiserinä avaruusaluksesta tai kauppareittien avulla säännöllisesti. Joskus kaapparit koittavat varastaa valtakuntien rohtoa omiin tarkoituksiinsa. Rohdon hinnat liikuttavat koko galaksin taloutta. Jos pelaaja varastaa rohtoa toiselta valtakunnalta, suhteeseen tulee miinusta.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki