FANDOM

Rohtotornipalkki

Rohtoporaamon rakennuspalkki

Rohtoporaamo on erityinen rakennus, jollainen rakentuu automaattisesti jokaisen pelaajan valtaaman rohtopurkauksen päälle sivilisaatiopelissä. Jos pelaajalla on sekä rohtoporaamoja että tehtaita, hän tienaa Spore-taalereita säännöllisin väliajoin. Rohtoporaamoista saatu rahamäärä vähenee hitaasti läpi koko sivilisaatiopelin. Tämä voi olla viittaus luonnonvarojen kulumiseen.

Sivilisaatiopeli Muokkaa

Rohtotorni1

Maalla sijaitseva rohtoporaamo

Rohtotorni2

Merellä sijaitseva rohtoporaamo

Sivilisaatiopelissä rohtoporaamo rakentuu automaattisesti, kun pelaaja valitsee kulkuneuvon ja klikkaa sitten rohtopurkausta oikealla hiiren näppäimellä. Kun kulkuneuvo on tarpeeksi lähellä rohtopurkausta, se laukaisee rohtoporaamopakkauksen, joka muuttuu rohtoporaamoksi kun rakennuspalkki on täynnä. Tämän jälkeen rohtoporaamo alkaa tuottaa rahaa, jos pelaajalla on tehtaita. Rohtoporaamoja on kahdenlaisia: maalla ja merellä toimivia. Sekä maakulkuneuvot että merikulkuneuvot voivat kaapata rohtopurkauksia, ilmakulkuneuvot eivät. Rohtoporaamoja voi myös vallata toisilta kansakunnilta: sotilaskulkuneuvot tuhoavat rohtoporaamon ja rakentavat sitten uuden, uskonnolliset kulkuneuvot käännyttävät poraamon työntekijät ja valtaavat sen ja talouskulkuneuvot lahjovat työntekijät työskentelemään pelaajan kansakunnalle.

Avaruuspeli Muokkaa

Avaruuspelissä rohtoporaamot eivät enään ole muuta kuin koristeita planeetoilla, sillä tämän pelivaiheen kaikki raha ansaitaan rohtokaupalla, tehtävien suorittamisella tms. Kuitenkin avaruuspelissä voi löytää muita kansakuntia, jotka ovat sivilisaatiovaiheessa joille rohtoporaamot ovat edelleen arvossaan. Tämä ei kuitenkaan vaikuta pelaajaan, vaikka tämä valtaisikin planeetan.

Galaksissa kuhisee Muokkaa

Spore Galaksissa kuhisee -lisäosassa rohtoporaamoja voi sijoittaa pelaajan seikkailuihin. Niiden väriä ei voi kuitenkaan muuttaa eivätkä ne animoidu toimiviksi, ellei lisää punainen savu-tehostetta

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki