FANDOM

Rakennukset ovat tärkeä osa sivilisaatio- ja avaruuspeliä. Rakennukset kannattaa sijoittaa kaupunkiin taktisesti niin, että kaupungin onnellisuus ja rohdontuotanto pysyvät tasapainossa.

Luominen Muokkaa

Rakennuksia voi luoda rakennuseditorissa. Ne olivat myös pelin ainut asia, jonka voi rakentaa epäsymmetriseksi ennen päivitystä 1.05, jolloin peliin lisättiin mahdollisuus rakentaa mitä vain epäsymmetrisesti.

Rakennustyypit Muokkaa

Rakennuksia on neljää tyyppiä.

  • Kaupungintalo on kaupungin keskimmäinen rakennus. Se on tärkein kohde sotilaallisessa ja uskonnollisessa vallankaappauksessa.
  • Asuinrakennus nostaa kaupungin väkilukua, mikä on tärkeää erityisesti sivilisaatiopelissä, jolloin kaupunkiin voi luoda sitä enemmän kulkuneuvoja mitä suurempi väkiluku on. Ne myös parantavat onnellisuutta, jos ne ovat yhteydessä viihderakennukseen ja rohdontuotantoa, jos ne ovat yhteydessä tehtaaseen.
  • Tehdas nostaa kaupungin rohdontuotantoa yhteydessä kaupungintaloon tai asuinrakennukseen. Jokainen tehdas vähentää yhden onnellisuuspisteen.
  • Viihderakennus nostaa kaupungin onnellisuutta yhteydessä kaupungintaloon tai asuinrakennukseen. Yhteydessä tehtaaseen onnellisuus puolestaan laskee.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki