FANDOM

Kamera.png Tämä artikkeli on kuvaton.
Voit auttaa lisäämällä siihen ainakin yhden tai kaksi kuvaa!

Sporessa rahaa voi ansaita helpoiten, jos saa mahdollisimman paljon sinisiä luonteenpiirrekortteja (kaikkiruokainen, sopeutuva, tilannetajuinen ja taloudellinen. Tämä sivu on nopea opas Spore-Taalereiden keräämiseen.

Sivilisaatiopelissä Muokkaa

Sivilisaatiopeli kannattaa aloittaa valtaamalla kaikki saatavilla olevat rohtoesiintymät mahdollisimman nopeasti. Tämä käy helpoiten, jos kulkuneuvon nopeus on mahdollisimman suuri. Esimerkiksi 4 rohtoesiintymää on melko hyvä saalis. Jos aikaa jää, kannattaa ryöstää joitakin heimoja rahasta, vaikka se onkin riskaabelia. Tässä vaiheessa planeetalle on jo noussut kaupunkeja. Sitten on suositeltavaa parantaa suhteita kaikkiin ja luoda mahdollisimman monia kauppareittejä (ja mahdollisimman monilla kulkuneuvoilla). Muistettava on pitää kaikki omat rohtolähteet hallussa ja vallata mieluiten niitä myös meriltä.

Pian syntyy muita sivilisaatioita. Talous pysyy vakaana, jos rohtoesiintymiä saa lisää aika ajoin ja että kaupunkeihin nousee tehtaita (kuitenkaan kansalaisten onnellisuutta unohtamatta). Pitää pitää yllä suhteita sivilisaatiohin. Kaupunkilukua voi kasvattaa hiljalleen ostamalla kauppareittikaupunkeja - myös yhden kaupungin kokoisia valtioita voi tuhota käännyttämisellä tai valloittamisella. Kun ilmakulkuneuvot keksitään, talouselämää ja rohtovaltaa voi laajentaa muillekin mantereille. Myöhemmin voi säästää rahaa fuusioon ja ostaa kaikki muut kaupungit.

Suositeltavaa on omistaa kaikki rohtoesiintymät ja mahdollisimman paljon rakennuksia ennen kun aloittaa avaruuspelin.

Avaruuspelissä Muokkaa

Alussa kannattaa tehdä mahdollisimman paljon tehtäviä ja tähdätä noin 5 miljoonaan Spore-Taaleriin. Sitten on hyvä ostaa 7-10 siirtokuntapakettia ja asuttaa mahdollisimman hyviä ja arvokkaita planeettoja. Ei kannata tähdätä vain harvinaisiin rohtotyypeihin (vaikka niitäkin pitää omistaa!) Jäljelle jääneet rahat voi käyttää maankaltaistustyökalujen hankkimiseen, planeettojen maankaltaistamiseen ja tähtijärjestelmien ostamiseen. Pitää muistaa aika ajoin käydä "verokierroksella" hakemassa rohtoa planeetoilta ja myymässä niitä korkeaan hintaan. Tämä prosessi tuottaa nopeaa rahaa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki