FANDOM

Räjähtämässä.png

Juuri räjähtämässä oleva pommi.

Räjähteet ovat Spore Galaksissa kuhisee -lisäosan seikkailueditorin pelikohteita. Kuten muutkin pelikohteet, ne voi asettaa näkymättömäksi tai naamioida toiseksi esineeksi (kuten kulkuneuvoksi, rakennukseksi, sijoitetuksi esineeksi tai, häiriöiden avulla otukseksi.) On olemassa neljänlaisia räjähteitä: pommeja, miinoja, räjähtäviä tynnyreitä ja kranaatteja.

Kaikkien näiden kantamaa voidaan säätää. Räjähdys voi aiheuttaa 0 - 2000 kuntopisteen menetyksen ja räjähdyksen säde voi olla 0 - 50 metriä.

Pommit Muokkaa

Pommit ovat esineitä, joita kapteeni tai muu otus voi poimia. Ne ovat (ellei niitä ole naamioitu) mustia, soikiomaisia esineitä joiden keskikohdassa on väritetty raita. Kun pommin nostaa, alkaa sen aikalaskuri. Alkaa kuulua piipitystä, josta tulee nopeampaa kun pommi lähestyy räjähtämistä. Jokaisesta piipityksestä pommin raita välähtää. Kun aikalaskuri on lopussa, pommi räjähtää ja aiheuttaa vahinkoa.

Pommeja voi kuljettaa ja pudottaa. Niitä voi myös heittää kohteisiin.

On olemassa kolme pommityyppiä: Lyhyt (Oikea nimi pitkä, käännösvirhe), Keskikokoinen ja Pitkä. Pommit erottaa niiden raidan väristä ja ajasta, joka niiden räjähtämisessä kestää.

  • Pommi - lyhyt
    • Käännösvirhe, oikea nimi Pommi - pitkä
    • Punainen raita
    • 5 sekunnin aikalaskuri
  • Pommi - keskikokoinen
    • Oranssi raita
    • 8 sekunnin aikalaskuri
  • Pommi - pitkä
    • Keltainen raita
    • 15 sekunnin aikalaskuri

Muut räjähteet Muokkaa

Räjähteet.png

Vasemmalta oikealle: Miina, räjähtävä tynnyri, kranaatti.

Miinat eli Kaivokset (pelin suomennosvirhe, Mine voi tarkoittaa sekä miinaa että kaivosta) ovat räjähteitä, joita ei voi nostaa, mutta jos otus kävelee niiden päälle ne räjähtävät. Niistä kuuluu ääni jos ne ovat näkyviä, mutta jos ne ovat näkymättömiä niin ääntä ei kuulu. Myös miinat voidaan siis tehdä mäkymättömiksi, ja ne voidaan yhdistää tehosteisiin.

Räjähtävät tynnyrit ovat samanlaisia kuin miinat, mutta ne aktivoituvat vasta vahingoittuessaan.

Kranaatit ovat samanlaisia kuin pommit, mutta niillä ei ole aikalaskuria. Niitä voidaan heittää kohteeseen, ja ne räjähtävät vasta kun aika kun ne koskevat maahan, viholliseen tai liittolaiseen.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki