FANDOM

Pootox

Pootox

 Luoja Maxis

(Lisää saman käyttäjän sisältöä)

                                           Tilastot                                           
Kehitystaso Avaruuspeli avautui Avaruus
Kunto2 Kunto 200%
Nopeus Nopeus 2
Ominaisuudet
  • Näkö 1 - Näkö
  • Kutsuhuuto 1 - Kutsuhuuto
  • Tarttuimet 1 - Tarttuimet
Sosiaaliset
  • Laulu 2 - Laulu
  • Tanssi 3 - Tanssi
  • Poseeraus 2 - Poseeraus
Hyökkäykset
  • Puraisu 6 - Puraisu
  • Isku 3 - Isku
  • Sylkeminen 6 - Sylkeminen
                                            Tietoa                                            
Ruokavalio Lihansyöjä Lihansyöjä
Koko Keskikokoinen
Liikkuminen Kaksijalkainen
                                          Luokitus                                          
Kunta Animalia
Pääjakso Chordata
Luokka Synapsida
Lahko Pelycosauria
Heimo Mammalapelliceus
Suku Conqrixa
Laji Conqrixa minoris
                                              PNG                                              
Ei PNG-kuvaa. Tallenna sellainen?

Kuinka saan tämän otuksen peliini?

Pootox on Kropojen puolesta taisteleva otus Spore Galaksissa kuhisee -lisäosassa. Niillä on ainakin kaksi muotoa: heikko sotilasmuoto ja voimakas komentajamuoto. Niitä on sanottu "Kropojen uusiksi joukkotuhoaseiksi". Pootoxit esiintyvät Tuhoisa tauti -seikkailussa.

Kropot lähettävät planeetoille suuria infektiolaitteita tuottaakseen paljon Pootoxeja. Vallatessaan planeettaa ne iskevät Ötökkärien ja Punkkien kanssa. Mukana taistelee myös Talsija- ja Ilmatalsija -kulkuneuvoja, jotka voisi myös luokitella otukseksi.

Sporepediassa Pootoxit ovat nimellä Konkiaisjoukot. Varmaa syytä nimenvaihtoon ei ole, mutta toisaaltahan Pootoxit ovat konkiaisjoukkoja (Lue kohta Konkiaiset).

20. lokakuuta 2009 Maxis julkaisi "jatko-osan" Tuhoisaan tautiin, jossa tosin pelaaja on itse Pootox, mikä muuttaa pelaajan puolta. Kyseinen seikkailu on julkaistu englanniksi nimellä Infestation - Dronox Invasion.

Tarkoitus Muokkaa

Pootoxien tarkoitus on luultavasti tuhota planeetoilta kaikki Kropojen Infektiokapselia uhkaavat viholliset. Pootoxit esiintyvät suurissa joukoissa ja pyrkivät eliminoimaan kaikki viholliset ottamatta vankeja.

On myös mahdollista että Pootoxit myös levittävät jotenkin Kropojen tartuntaa. Mitä luultavammin Pootoxit myös luodaan Infektiokapselissa.

Fysiologia Muokkaa

Pootoxikomentaja

Pootoxikomentaja

Kropot loivat Pootoxit yksinkertaisesti planeettojen valloittamiseen, mutta ne jaetaan kahteen ryhmään tai arvonimeen: Pootoxeihin ja Pootoxikomentajiin. Normaali Pootox on varustettu luonnollisesti piikeillä ja keinotekoisesti Myrkkyterillä ja Plasmapaukuttimilla, Pootoxikomentaja puolestaan Salamoittimilla ja Ohjustimilla. Ne ovat voimakkaampia kuin normaalit Pootoxit. Tehtävissä ne suojaavat Pootoxijoukkoja taustalta kun ne hyökkäävät planeetalle.

Normaalit Pootoxit hyökkäävät ryhmissä sillä niiden alhainen kunto tekee niistä yksinään helppoja kohteita vihollisen ammuksille ja lähitaisteluaseille. Siksi Pootoxeilla on suuri hyökkääjämäärä vihollisten tappamiseksi. Ongelmana on tosin, että niiden aseet ovat suhteellisen heikkoja eivätkä Kloonikapselit tuota loputtomasti vahvistuksia.

Pootoxikomentaja on kuitenkin voimakkaampi ja ne taistelevatkin yleensä omillaan, mutta ovat silti yleensä normaalien Pootoxien takana johtaakseen ne taisteluun, vaikka yksin ne olisikin suhteellisen helppo, tosin vaikeampi kuin normaali Pootox, tappaa elleivät normaalit Pootoxit samalla ampuisi pelaajaa kaukaa. Pootoxikomentaja voi hyökätä myös joukkojen edestä, vaikka se on todella vaarallista sillä komentaja on silloin helppo kohde ja lisäksi suuren Pootoxijoukon harhalaukaukset voivat osua komentajaan.

Konkiaiset Muokkaa

Konkiaiset on yleisnimitys kaikista otuksista, joilla Kropot valloittavat planeettoja. Konkiaiset tuhoavat kaiken planeetan elämän, jolloin Kropot voivat käyttää sitä omiin tarkoituksiinsa.

Konkiaiset menevät planeetalle Infektiokapselin, joka laukaistaan Kropojen aluksen sisältä. Infektiokapseli "juurtuu" planeettaan. Kloonatut sotilaat, Pootoxit ja Ötökkärit tuhoavat planeetan elämän. Myös Talsijat ja Ilmatalsijat ovat osa Konkiaisia, jotka tekevät myös muuta työtä kuin taistelevat.

Triviaa Muokkaa

  • Pootoxit esiintyvät Sporepediassa nimellä "Konkiaisjoukot".
  • Pootoksikomentajat esiintyvät Sporepediassa nimellä "Konkiaiden komentaja".
  • Talsijat esiintyvät Sporepediassa nimellä "Konkiaiden talsija".
  • Infektiokapselit ovat Sporepediassa nimellä "Konkiaiden pesä".
  • Kloonauskapselit ovat Sporepediassa nimellä "Konkiaiden klooniakseli".
  • Ilmatalsijat esiintyvät Sporepediassa nimellä "Konkiaiden ilmatalsija".
  • Pootox on englanniksi Dronox. Tämä voi olla viittaus sanaan Drone, mikä on peräisin Star Trekistä.
  • Pootoxit eivät ole virallisesti otuksia vaan klooneja, jotka tulevat usein Kloonikapseleista joita on varsinaisen Infektiokapselin vierellä usein kappalein.
  • Pootoxit saattavat olla viittaus taisteludroideihin star warsista, sillä nekin ovat koneita ja käyttävät joukkovoimaa.

Esiintymiset seikkailuissa Muokkaa

Galaksissa kuhisee Esiintymiset Maxisin seikkailuissa Galaksissa kuhisee

Kropot
Kropot · Taksonominen luokittelu · Kropojen kulkuneuvot · Kropojen rakennukset · Kropojen historia · Triviaa Kropoista · Kropon osat · Kropojen avaruusalus · Kropovaltakunta · Kropojen tunnusmusiikki
Expanded Travel Radius · Galaksin keskus · Pirunpolkka · Kropontorjuja

Liittyvä sisältö: Tuhoisa tauti · Infestation - Dronox Invasion · Pootox · Pootoxikomentaja · Ötökkäri · Punkki · Talsija · Ilmatalsija · Infektiokapseli

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki