FANDOM

Otuseditori.png

Otuseditori, muokattavana Tripodineuvo

Otuseditori on yksi Sporen tunnetuimmista toiminnoista. Otuseditorin avulla voi muokata pelin otuksia. Otuksille voi lisätä osia, niitä voi muotoilla, värittää ja käyttää koekävelyssä. Kaikki 228 erilaista osaa voidaan lisätä otukseen ja muotoilla uudelleen toisenlaisiksi.

Toiminnot Muokkaa

Otuseditori koostuu kolmesta eri toiminnosta:

  1. Kokoamo, paikka jossa otusta muotoillaan ja siihen lisätään erilaisia osia
  2. Värittämö, paikka jossa otus väritetään ja iho muokataan esim. turkki- tai suomumaiseksi
  3. Koekävely, paikka jossa otuksen liikkumista voi testata ja käyttää erilaisia animaatioita

Tilastot Muokkaa

Otuksen tilastoja kuvataan ruudun oikeassa reunassa olevilla palkeilla. Toimintoja ovat.

Nimi Ikoni Maksimitilasto Selitys
Ominaisuudet.png Ominaisuudet 23 Tyypillisiä ominaisuuksia kuten kutsuhuuto.
Näkö.png Näkö 1 Näön avulla näkee ympäröivän maailman. Tason 0 silmillä alue on lähes kokonaan musta.
Hiipiminen.png Hiipiminen 5 Otus hiipii niin, etteivät muut otukset huomaa sitä.
Hyppy.png Hyppy 5 Hyppää maasta ilmaan. Sitä korkeampi hyppy, mitä parempi taso.
Liito.png Liito 5 Siivet antavat rajoitetun määrän liitoaikaa.
Tarttuimet.png Tarttuimet 1 Tarttuinten avulla maasta ja muualta voi poimia esineitä ja heittää niitä.
Kutsuhuuto.png Kutsuhuuto 1 Otukset, joiden kanssa voi tehdä poikasia, vastaavat tähän kutsuun. Saadaan kaikilta suilta.
Pyrähdys.png Pyrähdys 5 Otus juoksee todella nopeasti rajoitetun ajan.
Hyökkäykset.png Hyökkäykset 20 Aggressiivisia toimintoja jotka vahingoittavat muita otuksia.
Puraisu.png Puraisu 5 Keskivoimakas isku jonka saa kaikilta suilta. Lyhyt latautumisaika.
Sylkeminen.png Sylkeminen 5 Melko heikko isku, joka kuitenkin voi myrkyttää toisia otuksia.
Rynnäkkö.png Rynnäkkö 5 Heikko isku, joka saa otukset pyörtymään joksikin ajaksi. Kehittyy esimerkiksi sarvien avulla. Pitkä latautumisaika.
Isku.png Isku 5 Voimakas isku, jonka saa esimerkiksi käsien ja piikkien avulla. Keskipitkä latautumisaika.
Sosiaaliset.png Sosiaaliset 20 Sosiaalisia toimintoja joiden avulla voi ystävystyä ja liittoutua muiden otusten kanssa.
Hurmaaminen.png Hurmaaminen 5 Turkki, sulat ja muut yksityiskohdat saavat tämän taidon kehittymään.
Tanssi.png Tanssi 5 Parempi tanssitaito tarvitsee parempia jalkoja.
Laulu.png Laulu 5 Kaikki suut (paitsi mekaaniset) antavat laulukyvyn, joka on ehkä tärkein sosiaalinen toiminto.
Poseeraus.png Poseeraus 5 Jos otukselle lisää kädet, se oppii poseeraamaan, mutta tilastoa voi parantaa muillakin osilla.
Nopeus.png Nopeus 5 Esimerkiksi jalkojen lisääminen parantaa otuksen nopeutta.
Kunto2.png Kunto 5 Jotkin osat parantavat otuksen kuntoa jolloin se saa lisää HP:ta. Myös aivojen koko vaikuttaa kuntoon.
Kaikkiruokainen.png Ruokavalio N/A Lihansyöjät syövät lihaa, kasvinsyöjät syövät kasveja ja kaikkiruokaiset syövät molempia.

Katso myösMuokkaa

Editorit
Solueditori · Siirtymäeditori · Otuseditori · Kulkuneuvoeditori · Avaruusaluseditori · Rakennuseditori Kaupunkieditori/Siirtokuntaeditori · Heimoeditori · Tunnusmusiikkieditori · Seikkailueditori · Heimon asustamo Kansakunnan asustamo · Siirtokunnan asustamo · Kapteenin asustamo

Eivät tulleet mukaan peliin: Majaeditori · Kasvieditori · Galaksieditori · Kakkueditori

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki