FANDOM

Nälkäpalkki on palkki, joka kertoo otus- ja heimopelissä sen, kuinka nälkäisiä otukset ovat.

Otuspeli Muokkaa

Rohtosuihku

Otuksella on nälkä.

Otuspelissä oranssi nälkäpalkki on otuksen kuntopalkin alapuolella. Kun nälkäpalkki näyttää alhaista lukemaa, otuksen pitää syödä jotakin, tai se kuolee. Se, mitä otuksen pitää syödä riippuu siitä, onko otus kasvinsyöjä (hedelmiä), lihansyöjä (lihaa) tai kaikkiruokainen (molempia). Hedelmiä voi löytää maasta, puista tai pensaista. Lihaa saa tappamalla otuksia tai etsimällä raatoja. Kaikilla ruokavalioilla voi syödä munia, mutta jos syö jonkin lajin munan, lajista tulee automaattisesti vihollinen. Munista saa eniten DNA-pisteitä.

Heimopeli Muokkaa

Heimopelissä jokaisella heimolaisella on oma nälkäpalkki. Heimolaisen ikonin alapuolella on aina kunto- sekä nälkäpalkki. Hankittava ruoka riippuu edelleen otuspelin ruokavaliosta. Heimolaiset vievät ruokaa toteemipaalun alle (jos heillä on sellainen). Kun heimolainen on tarpeeksi nälkäinen, se menee itse toteemipaalun luokse syömään ruokaa, mutta myös pelaaja voi määrätä heimolaisen syömään.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki