FANDOM

Maja2

Tason 3 maja.

Maja on heimopelin päärakennus. Kun heimo kehittyy sivilisaatiopeliin, maja muuttuu kaupungintaloksi. Maja on eräänlainen komentokeskus heimon jäsenille. Se on paikka, josta ostetaan lisää heimon jäseniä ja muokataan kylää. Majan tuhoamalla voi myös tuhota kokonaisen heimon. Majalla on eniten kuntopisteitä kaikista rakennuksista ja se on vaikein tuhota. Majan tuhoaa helpoiten käyttämällä soihtuja.

Majan kehittyminen Muokkaa

Maja kehittyy aina, kun pelaaja on tuhonnut tarpeeksi vihollisheimoja tai liittoutunut niiden kanssa. Tämä myös kasvattaa oman heimon maksimikokoa. Kun heimo kasvaa, majasta tulee kestävämpi. Pelivaiheen lopussa sillä on jo 1,000 kuntopistettä, mutta alussa vain 500. Majaeditoria suunniteltiin tulevan Sporeen, mutta se poistettiin. Se kuitenkin saattaa tulla peliin jossakin tulevassa lisäosassa.

Maja ja solupelin perimätiedot Muokkaa

Solupelin solun tyyppi vaikuttaa majan rakenteeseen. Kasvinsyöjien maja on mutamainen ja siinä on kiinni lehtiä, kaikkiruokaisten puinen (kuvassa) ja lihansyöjien majassa on piikkejä ja eläinten nahkaa.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki