FANDOM

Kamera.png Tämä artikkeli on kuvaton.
Voit auttaa lisäämällä siihen ainakin yhden tai kaksi kuvaa!

Lahjus on maksu, jota kansakunta tai valtakunta, johon pelaajalla on huonot suhteet voi vaatia sivilisaatio- tai avaruuspelissä. Avaruuspelissä jokin valtakunta voi myös vaatia jotakin rahasummaa maksuksi rauhasta. Pelaaja ei voi vaatia muilta lahjuksia.

Sivilisaatiopeli Muokkaa

Sivilisaatiopelissä lahjusten vaatiminen on melko harvinaista. Jokin kansakunta voi kuitenkin vaatia lahjuksia vaikkapa liiton säilyttämistä vastaan. Nämä lahjukset ovat melko pieniä. Jos lahjusta ei maksa, suhde muuttuu huonommaksi ja liitto perutaan.

Avaruuspeli Muokkaa

Mikä tahansa valtakunta, johon pelaajalla on huonot suhteet voi vaatia lahjuksia. Monet tosin ajattelevat että vain soturit, fanaatikot ja Kropot vaativat lahjuksia, mutta se ei ole totta. Jos lahjusta ei suostu maksamaan, suhde valtakuntaan muuttuu huonommaksi kuten sivilisaatiopelissäkin. Jos on valtakunnan kanssa liitossa tai sodassa, se ei voi vaatia lahjuksia. Jos lahjuksen maksaa, suhdepisteissä se lasketaan lahjan antamiseksi. Jos pelaajalla ei ole tarpeeksi rahaa lahjukseen, kommunikaatioikkunassa voi vain ilmoittaa "Ei rahoja." Jos lahjusvaatimukseen ei vastaa tai painaa vain "Näkemiin" -nappia, suhde valtakuntaan ei muutu.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki