FANDOM

Kropontorjuja Ansiomerkki.jpg

Kropontorjuja -ansiomerkki

Olet kukistanut mahtavat kropot. Onko elämässä enään lainkaan haastetta?

Tämän ansiomerkin saadakseen pelaajan pitää tuhota Kropot.

Kropojen täydellinen tuhoaminen on erittäin vaikeaa koodienkin kanssa. Kropoilla on alussa tasan 2,400 järjestelmää, joten tuhoaminen kestää kauan. Kropoilla on hyvin vähän heikkouksia ja todella voimakkaita avaruusaluksia. Tällä sivulla on ohjeita Kropojen päihittämiseen.

HUOMIO: Pelaajan täytyy ladata päivitys 1.04 tai Expanded Travel Radius -modi saavuttaakseen kaikki Kropojen tähtijärjestelmät.

Taso Tehtävä Ansiomerkkipisteitä suorittamisesta Palkinnot
1 Tuhoa Kropot 0 -

Heikkoudet Muokkaa

Taktiikkoja Muokkaa

Sinulla on kolme vaihtoehtoa, kun yrität voittaa Kropot väkisin: maankaltaistaminen, tavanomainen sodankäynti ja joukkotuhoaseet. Kaikissa kolmessa strategiassa on parasta olla mahdollisimman hyvä terveys (apuna mieluiten jokin terveyttä kasvattava aiemmissa pelivaiheissa ansaittu erikoisuus), paljon megasuuria korjauspakkauksia ja vahva siirtokunta lähellä valloitettavaa aluetta varastojen täydennystä varten. Suoja -työkalu on myös suositeltava. On viisasta varata sotaan paljon rahaa (energia- ja kuntopakkaukset ovat halpoja mutta aseet ja maankaltaistustyökalut kalliita.)

On myös hyvä, jos oma valtakunta pärjää ilman sinua, sillä hätäkutsuista on aina kohtalaista haittaa - matkaa kotiin voi nimittäin olla jopa puoli galaksia. Tälläisiä tilanteita varten kannattaa omistaa paluulippu- erikoisuus. Myös lähelle kotia vievä musta aukko on auttava. Siirtokuntien tulisi olla onnellisia, biologisesti vakaita, kaukana vihollisista ja ennen kaikkia vahvoja. T3 -luokan planeetta kolmella siirtokunnalla, täydellä puolustuksella ja tujutykillä pystyy puolustamaan itseään lähes kaikilta vihollisvaltakuntien hyökkäyksiltä - jopa Kropojen. Kaapparitkin ne voittavat helposti. Maailmojen, joista tahdot pitää erityistä huolta tai ovat Kropojen hyökkäysten vakiokohteita pitäisi olla ainakin T2 -luokkaa, täysin asutettuja ja täysin suojattuja. Vihreä vartija -erikoiskyky jonka uskonnolliset sivilisaatiot saavat vähentää ekokatastrofien todennäköisyyttä, kuten myös biosuoja ja biostabilaattori.

Maankaltaistaminen Muokkaa

Maankaltaistaminen vaikuttaa Kropoihin aivan päinvastoin kuin muihin lajeihin: jos planeetan T-luokan nostaa T1:een, kaikki planeetan Kropot kuolevat. Ei ole tarpeen täyttää planeetan ekosysteemiä ellet halua asuttaa sitä - pelkkä sopiva ilmasto riittää. Maankaltaistaminen energiapohjaisilla työkaluilla on halvinta, mutta hidasta. On strategisesti helppoa valita sopiva energiapohjainen laite ja käyttää sitä, kunnes Kropojen puolustus murenee. Käyttöpohjaisten työkalujen kuten jääkomeetan käyttäminen on kalliimpaa mutta nopeampaa ja helpompaa, sillä jo yhden laitteen asettaminen riittää usein jo koko planeetan kroposivilisaation tuhoamiseen. Jos käytät maankaltaistustaktiikkaa Kropojen sukupuuttoon tappamiseen, on suositeltavaa omistaa paljon megasuurta energiapakkausta, koska maankaltaistus vie paljon energiaa (elämänsauva voi auttaa tässä, mutta sitä voi käyttää vain 42 kertaa, mikä on mitätöntä Kropojen siirtokuntien määrään verrattuna.)

Tavanomainen sotiminen Muokkaa

Tavallinen sotiminen Kropoja vastaan vaatii tehokkaampia aseita kuin yleensä. Ainoa ase, joka tuhoaa tehokkaasti Kropojen laivastoja on antimateriaohjus. Myös megalaser ja megakoon protoniohjus toimivat hyvin, jokseenkin alusta pitää korjata useammin. Kaupunkien tuhoamiseksi parhaiten toimii antimateriapommi, jonka kanssa tarvitsee usein vain yhden ammuksen. Megapommitkin ovat hyviä tähän tarkoitukseen, niitä voidaan vain tarvita enemmän. Tämä sotiminen on pitkä ja uuvuttava, mutta joissakin vaiheissa jopa hauskaa! Kropojen siirtokuntia voi tuhota toinen toisensa jälkeen, ja ne voivat vain tehdä satunnaisia hyökkäyksia joihinkin omiin siirtokuntiisi, ja jos perustat niitä lähelle galaksin keskustaa, Kropot keskittyvät niihin. Yli puolet Kropojen siirtokunnista sisältää vain kaupungintalon ja kaksi tai kolme muuta rakennusta, joten antimateriapommit kannattaa säästää suurempiin siirtokuntiin.

Kun tuhoaa kaupunkeja, hyvä taktiikka on lentää ensin kauas niistä, jotta Kropojen avaruusaluksetkin lentävät sinne ja palata sitten tuhoamaan kaupunki ja paeta pian. Kun kaupunki on tuhottu, vihollisalukset poistuvat planeetalta. Varmista, että et lähde kiertoradalle ennen kuin Kropot ovat poistuneet planeetalta, sillä muuten ne alkavat hyökkäillä kimppuusi heti kiertoradalla.

Liittolaisten strateginen käyttö voi olla sodassa suureksi avuksi, jos ne lahjoo julistamaan Kropoille sodan. Silloin osa vastahyökkäyksistä keskittyy niihin ja muutenkin Kropoille tulee lisää vahinkoa. Monoliiteilla voi luoda omiakin liittolaisia (etsi tai luo vain T3 -maailma lähellä Kropovaltakuntaa ja aseta monoliitti sinne). Kun planeetta pääsee avaruustasolle, lahjo sitä kunnes voit liittoutua ja pyydä sotaan.

On häiriö, jota voidaan käyttää hyväksi: keskeyttämällä peli ja zoomaamalla poispäin järjestelmästä, kun pakenee.

Joukkotuhoaseet Muokkaa

Lopullinen tapa tuhota Kropot on ostaa monta planeetanmurskaa ja tuhota kaikki heidän planeettansa. Tämä on kuitenkin erittäin kallista, koska planeetanmurska maksaa Soturivaltakunnissa 2,500,000§ ja omassa valtakunnassa 5,000,000§, joten työhön tarvittaisiin vähintään 2400 planeetanmurskaa kaikkien planeettojen tuhoamiseen. Hinnaksi tulisi 6-12 miljardia Spore-taaleria ja 2400 käyntiä soturivaltakunnissa. Planeetanmurskat ovat muuten hyvin helppo tapa. Parempi idea voisi olla käyttää tieteilijän gravitaatioaaltoa, joka tuhoaa kaikki siirtokunnat mutta jättää planeetan ennalleen kolonisoitavaksi ja maankaltaistettavaksi. Muista kuitenkin, että jos käytät joukkotuhoasetta 10 parserkin päässä liittolaisistasi, suhde laskee roimasti huolimatta siitä että kohteena olivat Kropot.

Voit myös käyttää fanaatikon uskon valoa, jolloin saat lisäksi Kropojen kaupungit haltuusi!

Taloudellinen sotiminen Muokkaa

Voit voittaa Kropot myös taloudellisin keinoin. Nostamalla suhdetta voit alkaa tehdä kauppareittejä Kropojen planeetoille. Varmista, että kytket automaattiset mörssärit pois, sillä yhden heidän aluksensa tuhoaminen voi raunioittaa suhteen pysyvästi. Kun suhde on tarpeeksi hyvä (sininen naama), voit ostaa Kropojen järjestelmiä ja vielä suhteellisen edullisesti, koska kaikki planeetat ovat T0 (hinta on 500,000 tai joskus 1,000,000 Spore-taaleria. Tämä menetelmä on erittäin hidas verrattuna tavallisiin hyökkäyksiin, mutta omiin maailmoisi ei hyökätä. Muista kuitenkin, että Kropojen alukset hyökkäilevat aina kimppuusi, ellet ole liittolainen. Jos tahdot voittaa Kropot näin, noudata seuraavia ohjeita:

  1. Tule Kropojen liittolaiseksi.
  2. Tule kauppiaaksi
  3. Ehdota kauppareittiä
  4. Muuta kaikki heidän järjestelmiensä T1- T2- ja T3 -planeetat T0 -tasolle lukuunottamatta kotimaailmaa (tämä alentaa hintaa)
  5. Käytä raharuisketta järjestelmään, jos siinä on yli 2 siirtokunnan rakennusta
  6. Osta järjestelmä hintaan 500,000§
  7. Myy kaikki ne rakennukset kunnes rahamääräsi nousee kauppaa edeltäneelle tasolle
  8. Etsi planeetan harvinaisuudet (valinnainen)
  9. Tallenna ja poistu päävalikkoon ja palaa peliin (saat raharuiskeen takaisin ilman latausta)
  10. Toista vaiheesta 3.

Kotimaailma Muokkaa

Kropojen kotimaailman tuhoamisella on sama vaikutus kuin muillakin siirtokunnilla. Ne valitsevat satunnaisesti jonkin planeetan uudeksi kotimaailmakseen kuten muutkin valtakunnat.

Kropojen kotimaailma on tavallisesti T0-luokan planeetta, jolla on kolme hyvin suojattua kaupunkia. Helpoin tapa tuhota kotimaailma on käyttää maankaltaistamista, joka tuhoaa kaikki kropokaupungit, kun T1-luokka saavutetaan. Perinteisellä sotimisella kotimaailman tuhoaminen voi olla hidasta.

Videoita Muokkaa

Kropontorjuja -ansiomerkki eri kielillä Muokkaa

Muuta Muokkaa

Katso myös Muokkaa

Ansiomerkit      
Henkivartija · Älykkö · Kapteenin ansiomerkki · Tuhoaja · Keräilijä · Siirtokuntalainen · Valloittaja · Diplomaatti · Ekosankari · Taloustieteilijä · Valtias · Seikkailija · Tähtikiertolainen · Midas · Rahtari · Joka paikan höylä · Huijari · Kaupantekijä · Suorittaja · Planeettamaakari · Turisti · Persoonallisuushäiriö · Maankaltaistaja · Kulkukauppias · Matkailija · Sodanlietsoja · Tutkimusmatkailija · Eläintieteilijä · Kropontorjuja · Pirunpolkka

Kropot
Kropot · Taksonominen luokittelu · Kropojen kulkuneuvot · Kropojen rakennukset · Kropojen historia · Triviaa Kropoista · Kropon osat · Kropojen avaruusalus · Kropovaltakunta · Kropojen tunnusmusiikki
Expanded Travel Radius · Galaksin keskus · Pirunpolkka · Kropontorjuja

Liittyvä sisältö: Tuhoisa tauti · Infestation - Dronox Invasion · Pootox · Pootoxikomentaja · Ötökkäri · Punkki · Talsija · Ilmatalsija · Infektiokapseli

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki