FANDOM

Kropoimplantitta

Tältä Kropot näyttivät ennen muuttumistaan puolikyborgeiksi.

"Kropot ovat koe, joka ei ole vielä päättynyt."
~Tieteen kirja: osa 8

"Kropot ovat äärimmäinen rikos luontoa kohtaan: ne ovat koneita, jotka elävät luonnon ulkopuolella ja toteuttavat luonnonvastaista tehtäväänsä."
~Elämänkivi 6

Kropot ovat puoliksi otuksia, puoliksi robotteja, välillä niiden ääni laskee ja nousee, se johtuu siitä että niiden aivoissa on johtoja, koneistoja. Välillä niille tulee virheitä koneistoon, siksi heidän ääni pätkii. Kropot ovat vihattuja ja pelättyjä Galaksin lähes jokaisessa kolkassa, mutta ovat silti lajina todella heikkoja ja ovat selviytyneet vain ylivertaisen älykkyytensä ja teknologisten saavutustensa ansiosta galaksin vahvimmaksi valtakunnaksi. Kropot ovat ikivanha rotu, joka tutki avaruutta jo ennen kuin muut lajit olivat kehittyneet edes tietoisiksi. Vaikka heidän heikkoa vahvuuttansa paransivat heidän älykkyydellään kehittelemät kyberneettiset implantit, he olivat vain heikko laji suuressa galaksissa. Siltikin Kropot selviytyivät uutteralla sotimisellä yhä vahvemmiksi.

Tosin kuin muut lajit, Kropot eivät sietäneet elämän perusedellytyksiä kuten ilmakehää, vettä ja luontoa. Se liittyi luultavasti siihen, että ne ovat puoliksi kyborgeja. Siksi Kropot elävät vain T0 -luokan planeetoilla ja kuolevat sitä korkeammissa luokissa. T3 on Kropoille pahempi painajainen kuin T0 muille lajeille. Esimerkiksi Maassa Kropot eivät pystyisi asumaan, ellei sen maankaltaisuusluokkaa laskettaisi. He haluavat, ettei kukaan saa Elämänsauvaa galaksin keskustasta, koska sillä voi nostaa planeetan luokan T3:een hetkessä. Se tietäisi paljon menetyksiä T0-planeetoilla asuville Kropoille. Siksi he vartioivat galaksin keskusta ja pyrkivät tuhoamaan kaikki sinne haluavat. Kropoilla on myös uniikki arkkityyppi ja kaikki harvinaisuudet kertovat, että Kropot ovat hyvin pahoja. Jotkut väittävät, että Kropot voisivat olla ihmiskunnan myöhempi versio, sillä ihmisiä ei näy Maassa, jonka luokka on T1 tai Kropot voisivat olla ihmisten luomus, joka riistäytyi käsistä. Heidän kulttuurissa on jotain viittauksia ihmisiin (ks: Kropot). Tämä voisi olla mahdollista, sillä ihmisten teknologia kehittyy nopeaa vauhtia. Myös se, että Kropoja voi nähdä avaruusaluksissa otuspelin aikana kertoo siitä, että ne olivat eräitä ensimmäisistä lajeista.

Kulttuuri Muokkaa

"Kropot ovat koneita, joilla ei ole lainkaan huumorintajua! Ne tuhoavat kokonaisia lajeja, mutta eivät koskaan selitä, mikä poltti heidän päreensä - jos koneilla nyt on päreitä."
~8. sattumakuutio

Implanteilla on Kropoille sekä kulttuurillinen että toiminnallinen merkitys. Ne sekä parantavat Kropojen tilastoja ja kestävyyttä että erottavat heidät muista lajeista. Ne muistuttavat Kropoja omista fyysisistä heikkouksistaan, mutta niiden mielestä muut lajit eivät ansaitse näitä teknologian lahjoja. Ne ovat myös osa Kropojen koneellista kulttuuria. He yrittävät nostaa keskimääräistä elinikäänsä ja kuntoaan manipuloimalla teknologisesti. He ovat huonoja diplomaattisessa toiminnassa agressiivisuutensa takia, mutta ymmärtävät kaupankäynnin ja Spore-Taalerien, yhteisen valuutan, päälle, vaikka eivät itse suostukaan myymään mitään. Tosin he sanovat että ainoastaan heikot tarvitsevat Spore-Taalereita.

Myrkyllisyys Muokkaa

Kropot ovat "myrkyllisiä", koska altistuminen elämän perusedellytyksille hajoittaa ne. Jos pelaaja sieppaa yhden Kropojen kansalaisen, se poltetaan, koska se on liian myrkyllinen pidettäväksi lastiruumassa. Tämä myrkyllisyys on mysteeri, mutta se sopii Kropojen persoonaan ottaen huomioon heidän julman luonteensa ja monituiset tuhoamansa kulttuurit.

Aggressiivisuus Muokkaa

Kropot luottavat muukalaisiin noin kaksi kertaa vähemmän kuin soturivaltakunnat (-15 tai -30 verrattuna Kropojen -70:een.) Heillä on myös tavallista suurempi vastustuskyky diplomatiaan tarkoitettuihin laitteisiin, kuten Suureen onnellisuussäteeseen. Muilla se voi lisätä suhteeseen +50, mutta Kropoilla vain +25, ja sekin on todella vaikeaa saada. He hyökkäävät tähtijärjestelmiin, jotka ovat tuhansien parserkkien päässä heistä, ja jos Kropot hyökkäävät, planeetan väki on liian järkyttynyt puhuakseen kapteenille vähään aikaan. Kropovaltakunta voi myös vaatia lahjuksia itselleen. Nämä lahjukset ovat paljon suurempia kuin muiden soturien tai fanaatikkojen valtakuntien vaatimat lahjukset.

Muissa kulttuureissa Muokkaa

Lähes kaikki filosofiat vihaavat Kropoja, tosin tieteilijät ja diplomaatit hieman vähemmän, sillä tieteilijät ovat uteliaita heistä ja hieman ihailevat heitä (luultavasti heidän teknologisten saavutustensa ansiosta) ja diplomaatit pitävät heitä tehokkaana ja potentiaalisena liittolaisena (tosin liittoutuminen heidän kanssaan on äärimmäisen vaikeaa). Soittajat pitävät heitä huumorintajuttomina tylsimyksinä, soturit ja ritarit pitävät heidän tuhoamistaan päämääränään, kauppiaat vihaavat heitä, koska he eivät suostu käymään kauppaa, fanaatikot vihaavat heitä uskonnollisista syistä ja samaanit ja ekologit heidän murhiensa vuoksi ja siksi, etteivät he kunnioita luontoa. Niitä vihataan myös siksi, etteivät ne päästä ketään Galaksin keskukseen. Soittajatkin sanovat: "Pah, emme me olisi sinne halunneetkaan."

Mitä harvinaisuudet kertovat Kropoista Muokkaa

"Kropot ovat äärimmäisen pahan ilmentymiä. Ne ovat koneita, jotka sotivat luontoäidin tahtoa vastaan. Kropot ovat äärimmäinen rikos luontoa kohtaan: ne ovat koneita, jotka elävät luonnon ulkopuolella ja toteuttavat luonnonvastaista tehtäväänsä. Niiden tavoitteita ei pysty tavallinen otus ymmärtämään. Kropojen tiedetään tuhonneen useita tietoisia lajeja. Kropot ovat perustaneet kuolemanvyöhykkeen galaksin keskustan ympärille. Kaikki vyöhykkeelle astuvat kuolevat. Uskomme, että galaksin keskustasta löytyy tieto kropojen alkuperästä. Elä luonnon ehdoilla ja taistele Kropoja vastaan. Siinä jokaisen tietoisen otuksen velvollisuudet."
~Elämänkivet 5-10

"Kropot ovat sieluttomia tappokoneita. Ne ovat luonnon ja elämän vihollisia kaikessa mitä tekevät! Kropot ovat kyvyttömiä valaistukseen tai jumaluuden läsnäolon havaitsemiseen. Ei tiedetä, kuka tai mikä loi kropot ja miksi. Selvännäkijät sanovat, että totuus löytyy universumin keskipisteestä. Ikävä kyllä kropot eivät päästä ketään lähellekään."
~Harmonian kääröt 8-10

"Kropot ovat konerotu, joka on sulkeutunut galaksin keskustaan, ne ovat äärimmäisen vaarallisia. Yrityksistä huolimatta emme ole saaneet luotua heihin minkäänlaista diplomaattisuhdetta. Uskotaan, että kropot vartioivat galaksin keskustassa olevaa aarretta. Tästä ei ole todisteita, mutta eipä teoriaa kannata hylätäkään."
~Järjestyksen kääröt 9-10

"Kropot ovat koneita, joilla ei ole lainkaan huumorintajua! Ne tuhoavat kokonaisia lajeja, mutta eivät koskaan selitä, mikä lopulta poltti heidän päreensä - jos koneilla nyt on päreitä. Kropot eivät ehkä pidä sinusta, vaikka veisit heille lahjan! Kropot teilaavat kaikki galaksin keskustaan yrittävät. Pah, emme me olisi sinne halunneetkaan."
~Sattumakuutiot 8-10

"Kropot aiheuttavat kauhua kaikkialla. He ovat hävittäneet monia lajeja sukupuuttoon. Kropot ovat koneita, jotka eivät kykene onneen eivätkä ymmärrä voiton käsitettä. Kropot ovat sulkeneet galaksin keskustan, joten emme voi käydä siellä kauppaa."
~Talouden laintaulut 7-9

"Kropot ovat koe, joka ei ole vielä päättynyt. Kropot ovat konerotu, joka vartio galaksin keskusta kaikilta sinne yrittäviltä elämänmuodoilta. Ei oikeastaan tiedetä, yrittävätkö he sulkea meidät ulkopuolelle vai pitää jotakin sisällä. Jotkut teoreetikot uskovat, että syy kropojen toimiin piilee koneellisten ja orgaanisten elämänmuotojen eroavaisuuksissa. Koska kropot eivät ole kovin innokkaita testeihin, ei väitteen paikkaansapitävyyttä voi todistaa niin mitenkään."
~Tieteen kirjat 8-10

"Paten suurimpia vihollisia ovat kropot ja tulevaan jumalaan uskovat harhaoppiset. Kropot ovat koneita, jotka eivät kykene ymmärtämään Paten sanaa. Ne ovat käveleviä pyhäinhäväistyksiä. Kropot estävät meitä viemästä Paten sanomaa galaksin keskustaan. Kun tuomiopäivä koittaa, me tuhoamme heidät Paten nimeen!"
~Uskonkääröt 6-8

"Kropot ovat näillä näkymin suurin sotilaallinen haasteemme. Kropot ovat taistelukoneita, joiden voimakas aseistus on meille tuntematon. He ovat perustaneet turvavyöhykkeen galaksin keskustan ympärille. Tiedustelujoukkomme eivät ole saaneet selville, mitä saarron takana tapahtuu. Kropot ovat toki varteneotettavia vastustajia, mutta koneilla ei vain ole soturihenkeä. Kunhan tekniikkamme kehittyy, päihitämme kyllä ne rakkineet."
~Voimakivet 9-10

Kropot
Kropot · Taksonominen luokittelu · Kropojen kulkuneuvot · Kropojen rakennukset · Kropojen historia · Triviaa Kropoista · Kropon osat · Kropojen avaruusalus · Kropovaltakunta · Kropojen tunnusmusiikki
Expanded Travel Radius · Galaksin keskus · Pirunpolkka · Kropontorjuja

Liittyvä sisältö: Tuhoisa tauti · Infestation - Dronox Invasion · Pootox · Pootoxikomentaja · Ötökkäri · Punkki · Talsija · Ilmatalsija · Infektiokapseli