FANDOM

Jokaisella planeetalla Sporessa on kiertorata. Mitä lähempänä tähteä planeetta on, sitä lyhyempi sen kiertorata on. Pelissä on olemassa neljä erilaista kiertoratatyyppiä: oranssi (lyhyin etäisyys), vihreä, sininen (pisin etäisyys) sekä kummallinen turkoosi, joka on mitä luultavammin häiriö. Kiertoradan väri kertoo myös, minkälainen planeetta on kyseessä.

Kiertoratojen tyypit Muokkaa

KRoranssi

Oranssi kiertorata

KRvihreä

Vihreä kiertorata

KRsininen

Sininen kiertorata

KRturkoosi

Turkoosi kiertorata

Oranssi Muokkaa

Oranssit kiertoradat ovat Galaksin toiseksi yleisimpiä kiertoratoja. Planeetat, joilla on oranssit kiertoradat ovat lähimpänä tähteä, ja niillä on lyhyin vuosi. Nämä planeetat ovat aina kuumia ja kaasuisia laavaplaneettoja. Joskus, kyseessä voi olla myös kuumavesiplaneetta. Yleensä niillä on liian tiheä ilmakehä. Ilmakehän väri on yleensä oranssi, punainen tai vaaleanpunainen, maa on usein punainen tai vaaleanpunainen ja meret punaisia.

Vihreä Muokkaa

Vihreät kiertoradat ovat Galaksin kolmanneksi yleisimpiä kiertoratoja. Planeetat, joilla on vihreät kiertoradat ovat yleensä helpoiten maankaltaistettavia ja asutettavia. Joskus näillä planeetoilla on jo valmiiksi kasveja, otuksia, heimoja, kansakuntia tai valtakuntia.

Sininen Muokkaa

Siniset kiertoradat ovat Galaksin yleisimpiä kiertoratoja. Koska planeetat, joilla on sininen kiertorata ovat kaukana tähdestä, ne ovat aina kylmiä ja usein jään peittämiä. Niillä on jääsuihkuja ja maahan putoilevia meteoriitteja. Näillä planeetoilla on usein harmaan värinen maa ja todella ohut ilmakehä.

Turkoosi Muokkaa

Turkoosit kiertoradat ovat todella harvinaisia. Ne voisivat sijoittua jonnekin sinisen ja vihreän kiertoradan välille. Turkoosien kiertoradan planeettojen maan, ilman ja meren väri vaihtelee. Turkoosi kiertorata on mitä todennäköisimmin vain pelin grafiikan häiriö.

Kaasujättiläisten kiertoradat Muokkaa

Kaasujättiläisillä on useimmiten sininen kiertorata. Joskus niillä voi olla myös vihreä, tai todella harvoin punainen kiertorata. Ei ole vielä varmistettu kaasujättiläisiä, joilla olisi turkoosi kiertorata.

Kuiden kiertoradat Muokkaa

Kuilla on aina samanvärinen kiertorata kuin planeetoilla, joita ne kiertävät. Kiertoradat ovat pienikokoisempia ja huomaamattomampia kuin planeetoilla.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki