FANDOM

Kesytystä

Heimolainen kesyttämässä villiä otusta

Kesyttäminen on heimopelin toiminto, jossa villejä otuksia kesytetään lemmikeiksi. Tästä on kaksi hyötyä: lemmikit puolustavat heimon kylää vihollisilta ja ne munivat munia, joita voivat syödä sekä kasvinsyöjät, kaikkiruokaiset että lihansyöjät.

Lemmikit Muokkaa

Kun siirtyy otuspelistä heimopeliin, kaikki muut otuksen lauman jäsenet jotka eivät ole samaa lajia kuin pelaajan otus, muuttuvat heimon lemmikeiksi. Nämä otukset ovat pienempiä kuin heimopelissä kesytetyt lemmikit, mutta tuottavat silti munia normaaliin tapaan. Kun vihollisheimo hyökkää, lemmikit puolustavat omaa kyläänsä - tämän takia kaappariotukset (250 HP:n otukset otuspelissä) ovat todella hyödyllisiä lemmikkejä. Lemmikit eivät kuitenkaan voi hyökätä ruokaa varastavien otusten kimppuun. Otuksia, jotka ovat verivihollisiasi (punainen naama), ei voi kesyttää.

Jos planeetalle laskeutuu avaruusalus heimopelin aikana, ne voivat siepata heimon lemmikkejä (usein 2). Tämän takia kannattaa ystävystyä jonkin läheisen lajin kanssa, että näitä otuksia voisi kesyttää aina tarvittaessa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki