FANDOM

      Saatoit myös etsiä artikkelia avaruuspelin valtakunnasta.

Sivilisaatiopelin alussa heimo perustaa kaupungin ja luo näin planeetan ensimmäisen kansakunnan. Kun peli jatkuu, muutkin heimot perustavat kansakuntia, joiden kanssa voi olla vuorovaikutuksessa.

Tiettyyn kulttuuriin erikoistuminen riippuu heimon luonteesta. Ystävällisistä heimoista tulee uskonnollisia, tilannetajuisista heimoista taloudellisia ja aggressiivisista heimoista sotilaallisia.

Uskonnolliset sivilisaatiot Muokkaa

Uskonnolliset kansakunnat käyttävät käännyttämistä saadakseen asiat menemään haluamallaan tavalla. Näiden sivilisaatioiden täytyy rakentaa uskonnollisia yksikköjä ja laittaa ne sitten käännyttämään kaupunkia. Kun käännytys alkaa, hologrammiolento ilmestyy kaupungin viereen saarnaamaan tuhoamatta kuitenkaan mitään. Kaupunkia käännytetään niin kauan, kunnes ajoneuvot tuhoutuvat.

Taloudelliset sivilisaatiot Muokkaa

Taloudelliset kansakunnat käyttävät Spore-taalereita vaikuttaakseen. Taloussivilisaatio voi voittaa pelin ostamalla kaikki muut kaupungit kauppareittien avulla - kaupungin ostamismahdollisuus avautuu, kun kauppareitti on ollut olemassa tarpeeksi kauan. Jos pelaajan hinta kelpaa myyjälle, kaupunki siirtyy pelaajalle. Jos ei, kauppareitin kehitys alkaa alusta.

Sotilaalliset sivilisaatiot Muokkaa

Sotilaalliset kansakunnat käyttävät voimaa saadakseen, mitä haluavat. Näiden sivilisaatioiden täytyy rakentaa sotilasyksikköjä, joilla vallata kaupungit. Sotilasyksiköt viedään kaupungin lähelle ja aletaan pommittaa rakennuksia, kunnes kaupunki antautuu (merkitään valkoisella lipulla).

Malline:Sivilisaatiotaso

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki