FANDOM

Question.png Tämä sivu on vain teorioiden esittämistä ja spekulaatiota.
Sivun sisältö ei välttämättä päde itse pelissä.
Hyperluut.png

Hyperkokoiset luut.

Hyperjälki.png

Hyperkokoinen jalanjälki.

Monilta galaksin planeetoilta on löydetty jäänteitä muinaisista hyvin suurista olioista, jotka ovat luultavasti kuolleet sukupuuttoon: Hyperjäteistä (Oikea nimi tuntematon). Hyperjäteistä tiedetään hyvin vähän. Niiden jalanjäljet ovat vain hieman pienempiä kuin jättien. Ne jättävät kuollessaan maanmerkkien kokoisia luurankoja. Niiden koko jättää varjoonsa kevyesti niin jätit ja superjätit. Niiden löydetyt kallot muistuttavat dinosauruksen ja laaman sekoitusta, ja jostakin syystä ne löytyvät aina luurankoa kauempaa. Mallikappaleilla on ihmisenkaltaiset leuat mutta dinosauruksen mieleen tuova pää.

Se, onko hyperjättejä ollut montaa vai yhtä lajia on mysteeri. Edes se, ovatko olennot kuolleet täysin sukupuuttoon ei ole selvillä, sillä jotkut pelaajat ovat väittäneet nähneensä asuttamattomilla planeetoilla niin suuria otuksia, että ne näkyvät avaruuteen asti.

Oletettu laji Muokkaa

Dinosaurus.png

Tavallinen otus, jätti ja hyperjätin luuranko vertailussa

On väitetty, että hyperkoon fossiilit olisivat peräisin jättimäisistä laamoista. Omituisesti laamat ovat nimittäin kytkeytyneet aivan jokaiseen Maxisin peliin. Tätä teoriaa vastaan ovat kuitenkin löydetyt hyperkoon jalanjäljet. Nämä kolmivarpaiset painaumat eivät nimittäin näytä laamojen jalanjäljiltä. On myös väitetty, että luut olisivat jonkin jättikokoisen Skatcherin (Skatcher on Ihkut ja iljetykset- setissä monesti ilmenevä kokonaan "iljetys" -osista tehty otus.) Luurangon kallo voisi olla myös jonkin hirvieläimen tai jopa jäniksen sukulaisen. Kallossa näkyy myös neljä suurta hammasta. Hyperjätit ovat siis vielä tuntemattomia.

Havainnot Muokkaa

Pelissä ei ole nähty varmaa havaintoa hyperjätistä. Pelin dataa on jopa tutkittu. Tutkimuksesta ei löytynyt minkäänlaista näyttöä pelissä olevista hyperjäteistä. Kaikkia tarinoita näistä otuksista ei ole tutkittu. Osa havainnoista on myös voinut olla häiriön takia kasvaneita otuksia. Mitä varmemmin hyperjättejä ei siis ole pelissä. Hyperjättejä ei sitten varmaan olekaan enää yhtään.

Spore Galaksissa kuhisee -lisäosassa ei voi luoda hyperjättiä, mutta planeetalle voi silti asettaa niiden jalanjälkiä. Hyperjättiä voi myös simuloida, jos luo seikkailun, tekee rakennuksista jne. mahdollisimman pieniä ja asettaa sitten planeetalle tavallisen jätin.

Mikä hyperjätti voisi olla? Muokkaa

Hyperjätti voisi olla esimerkiksi:

  • Laama
  • Koira
  • Primitiivinen ihminen
  • Teropodi -dinosaurus
  • Sauropodi -dinosaurus
  • Peura
  • Jänis
  • Elefantti
  • Tripodineuvo
  • Jotakin, jota suunniteltiin Sporeen, mutta poistettiin ja luurangot jäivät jäljelle

Otusten/Solujen kokoluokat
Muna  · Solu  · Jättisolu  · Poikanen  · Otus  · Alfaotus  · Kaappari  · Puolijätti  · Jätti  · Superjätti  · Hyperjätti (†)

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki