FANDOM

Hologrammiluotain

Ikoni.

Hologrammi

Hologrammiluotain planeetalla.

Lähetä planeetalle hologrammiluotain, joka tutkii sitä tarkemmin.

Hologrammiluotaimen avulla pelaaja voi lähettää planeetalle hologrammin tutkimaan sitä. Se voi kävellä planeetalla, vaikka ei ole lähes missään vuorovaikutuksessa mihinkään. Hologrammi kävelee hitaasti verrattuna kävelyyn otuspelissä. Otukset ovat varuillaan hologrammin takia. Kasvinsyöjät juoksevat pakoon, lihansyöjät ja kaikkiruokaiset koittavat hyökätä hologrammin kimppuun ja Jätit tarttuvat, purevat ja heittävät tulipalloja hologrammia päin. Ohjaimet ovat hyvin samanlaiset kuin otuspelissä. Huom: Pelissä Jätti voi poimia hologrammin. Hologrammi voi myös uida, ilmeisesti ikuisesti.

Hologrammi voi poimia esineitä, kuten tuhoutuneista aluksista pudonneita Spore-taalereita vasemmalla hiiren näppäimellä ja siirtää ne
alukseen. Tämä tekee metsässä olevien rahasäkkien poimimisen kätevämäksi.

Toisinaan hologrammiluotain on pelaajan otusta selvästi suurempi. Syytä tähän ei tiedetä.

Spore Galaksissa kuhisee -pelissä pelaaja voi laskeutua itse vain seikkailuplaneetoille. Kun pelaaja pyytää muukalaisvaltakunnalta tehtävää, joskus se on seikkailu. Tällöin peli skannaa tutkimattomat tähtijärjestelmät ja asettaa seikkailuplaneetan johonkin niistä. Jos kaikki lähistön tähdet on tutkittu, kaasujättiläisiä muutetaan planeetoiksi. Hologrammiluotainta ei poisteta tai leikata pelistä.

Hologrammilla voi olla kapteenin työkaluja koristeena, mutta niitä ei voi käyttää.

BugitMuokkaa

Joskus, kun käyttää hologrammia, kapteenin puku (myös Galaksissa Kuhisee -varusteet) jäävät kaikille oman valtakunnan kansalaisille. Syy saattaa olla myös Galaksissa Kuhisee -lisäosassa, sillä ennen sen julkaisua, Kapteeni oli automaattisesti samanlainen kuin muutkin valtakunnan kansalaiset. Jos kansalaisten vaatteita yrittää muokata Kapteenin varusteita ei voi siirtää tai ottaa pois.

Jos menet samaan tallennukseen Spore-pelissä jossa kapteenin varusteita ei ole, ja muokkaat asukkaita, tulee asustettavaksi muodoton mötkylä ja jos yrität tallentaa, se sanoo että "tallennettavia osia on oltava vähintään kolme". Se on sinänsä erikoista sillä muuten otuseditorissa ei koskaan sanota niin.

Hankkiminen Muokkaa

Laite edellyttää Kauppias 5 tai Suorittaja 5 -ansiomerkkiä.

Sijainnit Muokkaa

Laite voidaan ostaa seuraavista paikoista:

Videoita Muokkaa

Uimista hologrammiluotaimella

Can a hologram swim02:01

Can a hologram swim

Aluksen työkalut      
Toiminnot: Luotain · Tutka · Hologrammiluotain · Planeettaluotain · Paluulippu · Safarisieppari

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki