FANDOM

Historiaruudun painike

Historiaruudun kuvake

Historiaruutu kuvaa otuksen historiaa. Kun sen kuvaketta klikkaa, esiin tulee aikajana joka näyttää otuksen toiminnot eri vaiheissa ja kuluneiden vuosien määrän. Sen kuvake on näytön oikeassa alareunassa kehityspalkin vieressä.

Seuraukset Muokkaa

Solu- otus- heimo- ja sivilisaatiovaiheessa ruudulta näkee myös tehtyjen toimintojen seuraukset myöhempään peliin. Aggressiiviset toiminnot vievät aikajanaa alas kohti punaista ja ystävälliset toiminnot ylös kohti vihreää korttia. Tasapainoiset toiminnot aikaansaavat sinisen kortin.

Kaikki valinnat vaikuttavat avaruuspeliin. Sivilisaatiovaiheessa pelaaja voi vielä helposti muuttaa menetelmäänsä maailmanherruuden saavuttamiseksi. Esimerkiksi vaikka pelaajalla olisi jo kolme vihreää korttia, hän voi vielä saada yhden aggressiivisen toiminnon valtaamalla sotilaskaupungin ja sitten valloittamalla eteenpäin sotilaallisesti.

Jokaisen vaiheen lopussa historia tarkistetaan, ja pelaaja saa jonkin kortin.

Kehittyminen Muokkaa

Historiapainike toimii myös kehittymispainikkeena. Jos kuvaketta painaa jonkin pelivaiheen lopussa, kehittyy seuraavaan vaiheeseen.

Triviaa Muokkaa

  • Historiaruudulle merkitään vuodet, jotka pelaaja on evoluutioon kuluttanut (vuosisadat, vuosituhannet jne.) Jos pelaaja pelaa tahallaan hitaasti, hän voi tehdä evoluutiostaan pidemmän kuin maailmankaikkeuden tähänastinen elinikä (esim. 13 miljardia vuotta). Yksi hyvä tapa on jättää peli päälle päiväksi - alussa satatuhattakin vuotta menee nopeasti.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki