FANDOM

Heimo on heimopelissä ohjattava joukko älykkäitä, mutta ei sivistyneitä otuksia.

Ohjaaminen ja kylän muokkaaminen Muokkaa

Pelaaja voi antaa yhdelle heimon jäsenelle, joukolle heimolaisia tai koko heimolle käskyjä. Peruskäskyihin kuuluu mm. ruuan kerääminen, heimolaisten kimppuun hyökkääminen, heimolaisten kanssa ystävystyminen, aseiden/soitinten/välineiden ottaminen ja syöminen.

Pelaaja voi asettaa heimolaisen ottamaan mitä vain mistä vain majasta (paitsi päärakennuksesta). Majoja voi asettaa kyläeditorissa. Majojen sisältö vaihtelee aina heittokeihäistä puuhuiluihin ja keräyskepeistä parantajan sauvoihin. Majoja voi ostaa ruoalla, jota kerätään joko hedelminä puista, kalana meristä tai metsästämällä eläimiä (riippuen heimolaisten ruokavaliosta). Kun pelaaja on joko tuhonnut tai liittoutunut jokaisen planeetan heimon kanssa (6 mukaanlukien pelaajan oma heimo), hän voi siirtyä sivilisaatiopeliin.

Avaruuspelissä Muokkaa

Jos avaruuspelin aikana laskeutuu planeetalle, jonka kehitysaste on heimotasolla, niin pikkukartassa näkee pieniä kylää tarkoittavia taloja (pienempiä kuin kaupunkia tarkoittavat talot). Kylät ovat hyvin heikkoja ja ne tuhoutuvat jo, jos ampuu kylän päärakennusta vähän aikaa minilaserilla. Skannaus ei tuo heomin jäsenistä mitään tietoa. Jos menee aluksella heimon lähelle he rupevat vain juoksemaan sekopäissään. Jos taas käyttä Hologrammiluotainta ne eivät huomioi sitä. Jos nappaa heimon jäsenen ja vie sen toiselle planeetalle, jonka maankaltaistuus luokka on vähintään T1 se tekee nuotion ja kuolee pian.

Triviaa Muokkaa

  • Heimopelissä kaikki heimot ovat lähes poikkeuksetta eri otuslajia. Kuitenkin, jos löytää heimotason planeetan avaruuspelissä, otukset ovat samaa lajia.
  • Jos avaruuspelissä sieppaa sivilisaatio- tai avaruustason otuksen ja tiputtaa sen heimotason kylän lähelle, otus varastaa kylästä aseen ja alkaa taistella heimoa vastaan.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki