FANDOM

Avaruuspelikonsepti

Avaruuspelin aikana Spore-Galaksissa on havaittavissa monia tähtitieteellisiä kohteita.

Tunnetut kohteet Muokkaa

Tähdet Muokkaa

Tähtiä ja niiden järjestelmiä näkee jokaisessa Spore-Galaksin kolkassa, jos zoomaa tarpeeksi kauas.

Tähdillä on monia merkityksiä. Niiden tärkein tehtävä on omistaa planeettakuntia (tähtijärjestelmä), joilla pelaaja voi vierailla ja joita hän voi asuttaa. Tähtien toinen tehtävä on toimia kuljetuksen apuna (pelaaja liikkuu galakissa "hyppäämällä" tähdeltä tähdelle). Will Wright on sanonut tämän Spore-Galaksin tähtien määrästä:

"No, niitä tulee luultavasti olemaan yli sata tuhatta. Tarkoitan, paljon enemmän kuin pelaaja voisi koskaan vierailla. Sen takia toista galaksia ei tarvita. Jos galaksissa on tuhansia tähtiä niin pelaaja ei voisi koko elinaikanaan vierailla niillä kaikilla."
~Will Wright

Kaksoistähdet Muokkaa

Kaksoistähdet ovat tähtiä, jotka kiertävät toisiaan yhteisen painopisteen ympäri. Oikeasti voi olla myös kolmois- nelois- tai jopa kuutostähtiä, mutta Sporessa voi olla vain kaksi kiertävää tähteä. Pelissä on kuusi kaksoistähden tyyppiä:

Tähtien evoluutio Muokkaa

Sporessa voi olla jonkinlaista tähtien evoluutiota. Sitä ei ole varmistettu, mutta on mahdollista että esitähden kaasukiekko voi muodostaa normaalin tähden.

Tähtien järjestelmät Muokkaa

Kaikilla tähdillä on ainakin yksi planeetta kiertämässä, ellei sitä ole tuhottu. Planeetat tuottavat lähes aina rohtoa. Ne voi asuttaa ja maankaltaistaa elämälle sopivammaksi. Planeetoilla voi olla myös kuita. Kuut toimivat kuten planeetat, ainoat erot ovat se, että kuut kiertävät planeettoja ja niiden vähäinen kokoero.

On olemassa myös kaasujättiläisiä, joita ei voi asuttaa.

Mustat aukot Muokkaa

Spore-Galaksissa on useita mustia aukkoja. Ne toimivat madonreikinä, sillä niiden avulla pelaaja voi matkata huimia etäisyyksiä hetkessä. Mustista aukoista pääsee läpi vain, jos alukseen on asennettu Madonreiän avain.

Galaksin keskus Muokkaa

Galaksin keskus on supermassiivinen musta aukko galaksin keskikohdassa. Sinne pääseminen on avaruuspelin "päätehtävä". Sinne päästäkseen tarvitsee paljon Korjauspaketteja, sillä muuten ei selviydy sitä vartioivien Kropojen hyökkäyksistä.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki