FANDOM

Sporessa ekosysteemi on tasapaino kasvinsyöjien ja lihansyöjien välillä ja taistelu siitä, mikä laji kehittyy. Spore-ekosysteemiä esiteltiin GDC -demossa 2006 ensimmäistä kertaa. Siinä Tamaran Hopperit söivät ruohoa. Willosaur söi ne, joka puolestaan joutui Spodleyn hyökkäyksen kohteeksi. Spodley näytti olevan planeetan ekosysteemin pää. Will Wright kertoi samassa demossa, että otuspelissä pelaaja ei koskaan tule pääsemään ekosysteemin huipulle vaan on aina ravintoketjun keskiosassa.

Avaruuspelissä pelaaja voi maankaltaistaa planeettoja ja lisätä niille otuksia ja kasveja. Silloin pelaaja luo planeetalle ekosysteemin. Maksimissaan ekosysteemiin voi lisätä (ilman eläintensuojelualuetta) 3 pientä kasvia, 3 keskikokoista kasvia, 3 suurta kasvia, 6 kasvinsyöjää ja 3 lihansyöjää.

Ekokatastrofit voivat avaruuspelissä tuhota planeetan ekosysteemin. Jos toinen valtakunta pyytää pelaajaa avukseen ekokatastrofiin ja tämä ei auta, suhteesta katoaa -40 tai -60 syystä "Vahingoitit planeettaamme". Jos ekokatastrofissa tarvitaan apua, taudin saaneet otukset tulee tappaa laserilla, pulssitykillä tai pommilla. Tämä voi tapahtua vain maankaltaistetuilla planeetoilla.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki