FANDOM

Ekokatastrofi on avaruuspelin tapahtuma, jossa jonkin eläinlajin edustajilla on vakava tauti, joka tappaa koko lajin sukupuuttoon ellei taudinkantajia tapeta rajoitetussa ajassa. Ajan kuluessa loppuun laji kuolee ja tauti tarttuu toiseen lajiin tuhoten lopulta koko ekosysteemin. Ekokatastrofien pysäyttämisestä saa ekosankari- ansiomerkin.

Jos kaikki eläimet kuolevat, kasvitkin alkavat pian kadota. Jos koko ekosysteemi tuhoutuu, apua pyytäneen valtakunnan suhteesta sinuun katoaa 40 tai 60 pistettä syystä "Vahingoitit planeettaamme". Ekokatastrofin ansiosta myös planeetan T -luokka voi laskea laskien myös rohdontuotantoa.

Biosuoja- ja biostabilaarrori -laitteet ehkäisevät ekokatastrofeja. Ekokatastrofin voi pysäyttää myös elämänsauvalla.

Kuten tuhoamistehtävissä, tartunnan saaneet eläimet merkitään vihreällä hohtomaalilla ja ne pitää tappaa. Tutka ilmoittaa eläinten sijainnin. Pelaaja voi itse tappaa lajin sukupuuttoon ekokatastrofin aikaan tappamalla liikaa terveitä yksilöitä. Parhaita aseita ekokatastrofien hoitamiseen ovat laserit ja pulssitykit.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki