FANDOM

Avaruusalukset.jpg

Avaruusaluksia

Avaruusalus on pelaajan sivilisaation kehityksen huippu ja ylivoimaisesti voimakkain kulkuneuvo. Ensimmäisen avaruusaluksen luominen tarkoittaa avaruuspelin alkua ja sen avulla pelaaja pääsee pian matkustamaan tähtijärjestelmässään.

Perusteet Muokkaa

Kuten useita muitakin asioita Sporessa, myös avaruusalusta voi muokata editorissa. Pelaaja voi valita valmiin aluksen Spore-Keskuksesta tai luoda omanlaisensa (usein pelaajan pelityylin mukaan kustomoidun).

Kun avaruusalus on valittu tai luotu ensimmäisen kerran sivilisaatiopelissä, se tulee ulos valtion työpajasta.

Avaruusaluksen perustoimintoihin kuuluvat:

  • Asioiden sieppaaminen ja siirtäminen
  • Asioiden skannaaminen
  • Maailmojen välillä kulkeminen
  • Maailmojen tuhoaminen
  • Aseet ja diplomatia
  • Otusten muokkaaminen ja luominen

Kaikki avaruusaluksen työkalut on lueteltu tämän sivun alareunassa.

Avaruusalukseen voi ansaita työkaluja ansiomerkkien avulla. Näitä työkaluja voidaan sitten ostaa eri valtakunnista.

Aluksen työkalut Muokkaa

Avaruusalukseen voi ostaa monenlaisia työkaluja aina ilotulitteista planeetan tuhoamisvälineisiin. Kun kansakunnan tiedemiehet ensin kehittävät poimumoottorin perusmallin, pelaaja pääsee poistumaan tähtijärjestelmänsä muille planeetoille, ja kehityksen myötä aina koko galaksiin asti.

Muissa pelivaiheissa Muokkaa

Spore 15.10.2010 09-47-15.png

Pudonnut Kropojen avaruusalus otuspelissä

Avaruusaluksia voi nähdä otuspelissä ja harvoin myös heimopelissä, mutta ei sivilisaatiopelissä muuten kuin planeetan pintaan iskeytyneenä.

Maassa iskeytyneenä voi nähdä myös Kropojen avaruusaluksen jonka ympärillä leijuu myrkkypilviä jotka eivät ole myrkyllisiä. Heimopelissä avaruusalukset sieppaavat usein lemmikkejä, mutta ne voivat napata myös heimon päällikön. Silloin on kuitenkin kyseessä eräänlainen häiriö.

Katso myös Muokkaa

Aluksen työkalut      

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki